Gå til innhold

Trenger jeg spesiell type cpu?


nag-sinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en fujitsu siemens stasjonær data som jeg har tenkt å bytte prosessoren til men samtidig beholde HK. Trenger disse elkjøp maskinene spesielle cpu som er laget til eks. bare siemens el. virker vanlige cpu'er som man får kjøpt på eks. komplett.no

 

De "vanlige" cpu'ene virker (selvsagt) , men du må vite hvor rask (+ evt passe på at det er riktig socket og spenning etc) som hovedkortet støtter.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker AIDA32, så står det oppført hvilken socket hovedkortet ditt har. S478 er dagens P4 standard, og hvis du har den kan du bruke denne CPU'en. Den gir deg masse futt for pengene!

 

Har du derimot den eldre standarden S423, så må du holde deg til P4 Williamette. Denne er en god del svakere enn Northwood CPUene. Det er nesten på det viset at det lønner seg å kjøpe nytt HK i samme slengen.

 

Det finnes mange gode S478 kort under demovarer på Komplett.no. Dette for eksempel... Kombinert med en PC533 P4 vil det være en flott oppgradering av ditt gamle system.

 

-KJ

Lenke til kommentar
S478 er dagens P4 standard, og hvis du har den kan du bruke denne CPU'en. Den gir deg masse futt for pengene

-KJ

 

Bare en liten nesten off topic tanke her.. Ufattelig at Intel tør å ta så mye for den CPU-en(1700), i forhold til en xp2500(800kr?)..

 

Begger er jo bra klokkere, den P4-en skal visst klare opp til 3ghz(600mhz OC), men så er jo xp2500+ og en j*vel til klokking!

 

Har ikke helt skjønt dette :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...