Gå til innhold

optimalisere kjølingen


Anbefalte innlegg

jeg lurer på hva jeg kan gjøre for og få mest optimal kjøling i kabinete.

på bilde vises med blå hvor luft trekkest in og med rødt hvor den trekkest ut. grønn kan bare ignorerest siden jeg har en h50 på insiden som gjør det umulig og installere en ekstern vifre dær.

 

jeg har en 120mm vifte liggende og lurer på og sette den i toppen for og pumpe mere luft ut dær siden det er plass til en til dær.

post-214895-0-35028900-1321567297_thumb.jpg

Endret av supercz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom varm luft stiger, så installerer man viftene som trekker inn luft lengre nede i kabinettet og viftene som blåser ut varm luft i toppen av kabinettet. Hvorvidt dette blir en stor oppgradering for deg eller ikke avhenger av maskinvare, overklokk, hvor god kjølingen allerede er osv.

 

Mitt tips er å bare drite i det ettersom ''oppgraderingen'' vil ha minimale konsekvenser, samtidig som du vil oppleve mer støy.

Lenke til kommentar

Du kan godt montere en vifte til i topp. Den vil bidra til å dra unna litt mer varmluft samtidig som du fremdeles vil opprettholde det positive trykket du allerede har.

det var det jeg også tenkte, men takk for at du bekrefer at det er det lureste nå.

 

 

uten om det med flere vifter så lurer jeg på om jeg har en bra lufhjennomstrømining nå?

 

 

til komakino/eventuelt noen andre som kan svare: kan du vere så snill og utdype hva du mener med positive trykket? :)

Lenke til kommentar

Positivt trykk/overtrykk sier seg litt selv. Du har større mengde luft som går inn i kabinettet enn ut(F.eks to vifter inn og én ut/exhaust, alle med samme hastighet). Derfor vil det bli litt luft til overs som den ene exhaustviften ikke klarer å ta unna og denne overflødige luften vil da sive ut hvor enn det måtte passe seg.

 

Negativt trykk/undertrykk fører derimot til det motsatte, ergo at luft og ikke minst støv suges inn i kabinettet via alskens åpninger som ikke har filter.

 

Tror nok luftflyten i kabinettet er mer enn god nok. Hvis du ikke bruker mange disker kan du også fjerne de nederste HDD-brønnene i 690II Advanced for litt bedre luftflyt fra viften i front.

Endret av Komakino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...