AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei, Jeg en gutt på 15. Idag går jeg i 10 klasse. I klassen er jeg veldig rolig, snill, og grei. Også er jeg ganske seriøs, prøver liksom å "aldri" ta feil. F.eks når jeg rekker opp hånda i klassen, må være perfekt..sånn at folk skal like meg. Har tidligere blitt mobbet, blir forsatt litt, bitte litt. Har liksom ikke noen venner. Vis jeg hadde sjansen, hadde jeg vært meg selv, og hadde jeg vært heelt anderledes. Det er jeg helt sikker på, fordi vis jeg henger med folk som ikke har sett min bakgrunn, elelr sett hvordan jeg er på skolen. Er jeg mer "kulere", jeg blir mer populær. Mens, i klassen der jeg prøver å være perfekt og ikke ta feil..eller vise kroppsbevegelser. Er jeg, vel lite populær, veldig lite. Har ikke venner. Derfor har jeg tenkt å prøve å finne meg selv når jeg starter til vgs. Eller bli mer "kulere", snakke, henge. Noen erfaringer? Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 VGS starter alt på nytt. Ny klasse, nye venner. Alltid vær deg selv, ikke prøv å vær populær. Fungerer ikke i lengden uansett. Dette fikser du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg tror det er veldig mange jenter som liker rolige gutter! Bare pass på å ikke bli for tilbakeholden. Noen ganger må en ta iniativ selv. Og det er her jeg tror det ligger. - Det er bedre å angre på det man har gjort, enn å angre på det som aldri ble gjort. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Er redd for at jeg skal havne med folk som erter meg..osv Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei, Jeg en gutt på 15. Idag går jeg i 10 klasse. I klassen er jeg veldig rolig, snill, og grei. Også er jeg ganske seriøs, prøver liksom å "aldri" ta feil. F.eks når jeg rekker opp hånda i klassen, må være perfekt..sånn at folk skal like meg. Har tidligere blitt mobbet, blir forsatt litt, bitte litt. Har liksom ikke noen venner. Vis jeg hadde sjansen, hadde jeg vært meg selv, og hadde jeg vært heelt anderledes. Det er jeg helt sikker på, fordi vis jeg henger med folk som ikke har sett min bakgrunn, elelr sett hvordan jeg er på skolen. Er jeg mer "kulere", jeg blir mer populær. Mens, i klassen der jeg prøver å være perfekt og ikke ta feil..eller vise kroppsbevegelser. Er jeg, vel lite populær, veldig lite. Har ikke venner. Derfor har jeg tenkt å prøve å finne meg selv når jeg starter til vgs. Eller bli mer "kulere", snakke, henge. Noen erfaringer? Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Fornuftig innlegg. Gå for å være deg sjøl. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Er redd for at jeg skal havne med folk som erter meg..osv Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Da kan du holde deg unna dem og finne noen andre i stedet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Jeg skrev litt feil i forrige innlegg beklager. Jeg mener at jeg er redd for at jeg havner på en vgs med de samme som har erta meg før. Det vil påvirke resten av den "nye" klassen, også er jeg den samme taperen ...som før(Ondsirkel). Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hvorfor erter de deg? Hva slags erting er det? Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Det var ingen mobbing på min videregående skole. Videregående er noe helt annet enn ungdomsskolen, det er min erfaring. Det er akkurat som om alle plutselig ble mye mer voksen over sommeren. Ingen ble mobbet! Vær deg selv!! Det går nok bra Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 "Undervurdering" Tror jeg er vært mindre en dem(snakk om flere personer som prøver å leke gangstere..) Jeg må alltid være sikker på språket mitt, eller hva jeg gjør. Hva jeg gjør eller sier kan senere bli brukt mot meg, og det veeeldig lett. F.eks blir jeg ertet om ånden min, og at jeg må dusje...osv Selvom jeg ikke har dårlig. Noen ganger blir jeg klappet til i hode bakfra. f.eks i når jeg går med flere "Gangstere..idioter.." da er det umulig å vite hvem som gjorde det. Er vel ikke bare snakk om folk fra klassen min, en blanding klassen min og parallel klassen. Det er på en måte de "kule" som herjer, får deg til å seg mindre ut en de andre. Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Det var ingen mobbing på min videregående skole. Videregående er noe helt annet enn ungdomsskolen, det er min erfaring. Det er akkurat som om alle plutselig ble mye mer voksen over sommeren. Ingen ble mobbet! Vær deg selv!! Det går nok bra De er året eldre, det er riktig å påpeke. Mobbing er barnslig. Og det er taperne blant oss som mobber. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 VGS starter alt på nytt. Ny klasse, nye venner. Alltid vær deg selv, ikke prøv å vær populær. Fungerer ikke i lengden uansett. Dette fikser du Uff... Dummeste råde gir folk er å være seg selv. Verden er ikke bygd rundt deg. Du må gjøre en innsats for å blende inn. Er det verdt å være seg selv, hvis du ender opp med å være alene? Jeg har alltid tilpasset meg de forskjellige folkene jeg henger med, og derfor fått innpass i de forskjellige gruppene. Er ikke vanskelig. Handler egentlig om du har lyst til å være noe i denne verden, eller være deg selv og se på alt det morsomme du går glipp av, fordi du sitter på en høy hest og sier at det er noe feil med alle andre. 2 Lenke til kommentar
Neekita Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Nu uh. Bare vær deg selv. Det er jeg. Hvorfor burde jeg tilpasse meg folkene rundt meg? Endret 17. november 2011 av Rumpelstiltskin Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 VGS starter alt på nytt. Ny klasse, nye venner. Alltid vær deg selv, ikke prøv å vær populær. Fungerer ikke i lengden uansett. Dette fikser du Uff... Dummeste råde gir folk er å være seg selv. Verden er ikke bygd rundt deg. Du må gjøre en innsats for å blende inn. Er det verdt å være seg selv, hvis du ender opp med å være alene? Jeg har alltid tilpasset meg de forskjellige folkene jeg henger med, og derfor fått innpass i de forskjellige gruppene. Er ikke vanskelig. Handler egentlig om du har lyst til å være noe i denne verden, eller være deg selv og se på alt det morsomme du går glipp av, fordi du sitter på en høy hest og sier at det er noe feil med alle andre. Tja det kommer ann på person, personli tror jeg at jeg tør påstå at jeg alltid har vært meg selv på skolen, det kan trygt si at det har hatt sine "ups and downs" men ved å alltid være seg selv tror jeg de fleste ender opp med en trygg vennegjeng, den er ikke nødvendigvis så stor dog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) @lex, har du hatt kjæreste? Om du skal endre deg for at de andre skal like deg, så vil jeg virkelig tro det å endre seg til en annen person gjennom et helt forhold vil være ekstremt tungt. Du skal ikke stå å tilpasse deg til alle andre, og du trenger ikke være blant de topp5 populære på skola. Det at de er mest populær betyr ikke at de har det mer moro. Det du driver på med nå, vil i min teori slå tilbake på deg i senere tid. Og forresten @lex, det nederste der er jo på ingen måte sant? Kan garantere at den her personen finner nye venner på VGS, og kan ha det absolutt like moro som de som er så "kuule". EDIT: Nå må man ta det å tilpasse seg andre med en klype salt, men det virker som om enkelte her mener det å være seg selv er en idiotisk ting. Endret 18. november 2011 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 @lex, har du hatt kjæreste? Om du skal endre deg for at de andre skal like deg, så vil jeg virkelig tro det å endre seg til en annen person gjennom et helt forhold vil være ekstremt tungt. Du skal ikke stå å tilpasse deg til alle andre, og du trenger ikke være blant de topp5 populære på skola. Det at de er mest populær betyr ikke at de har det mer moro. Det du driver på med nå, vil i min teori slå tilbake på deg i senere tid. Og forresten @lex, det nederste der er jo på ingen måte sant? Kan garantere at den her personen finner nye venner på VGS, og kan ha det absolutt like moro som de som er så "kuule". EDIT: Nå må man ta det å tilpasse seg andre med en klype salt, men det virker som om enkelte her mener det å være seg selv er en idiotisk ting. Jeg tror jeg kom litt feil ut i inlegget mitt. For å ta meg selv som et eksempel: Jeg brukte 3 år på å spille WoW, og ha LAN parties på ungdomskolen. Men jeg ble sosialt godtatt fordi jeg også klarte å gjøre andre ting. Tro meg, av og til ville jeg mye heller sitte å raide enn å være med folk i helgene, men man må "ofre" noe. Det jeg vil fram til er at det er greit å være seg selv, men kanskje plukke opp andre kvaliteter ved seg selv underveis? Konkret til TS: Kanskje prøve å være en mindre streber? Ingen liker strebere. Er i militæret nå, og det verste folk vet er strebere. Helt greit å vise seg fram, men kanskje roe ned litt. Sier ikke at det er feil å være flink på skolen. Blant mine venner sees det på som bra å være god på skolen. Var det noen vi ikke hang med, var det taperne som fikk 2ere og hang på skatebanen. Men i hvert fall, nå vet jeg ikke hvor langt unna VGS er i forhold til ditt nærmiljø. Men fra min erfaring hang mye fra ungdomskolen igjen til VGS. Jeg kjente vel så og si 80% av klassen jeg fikk på VGS (Studispes) samt en hel del idrettsfolk. Så at man blir "fri" etter Ungd.skolen er ikke å ta for gitt. Sett deg som mål at i løpet av neste uke skal så dropper du å være en streber, gjerne rekk og hånden med ikke ha "show off" attitude, det funker for noe. Men da må det gjøres på en litt humoristisk måte, sånn at folk ser på deg som en kul fyr, som bare er smart. De som ikke respekterer det, for drite å dra. Du vil ha venner som er kule, men som også har et mål i livet. Ingen vil henge med en taper. Satt på spissen. Og ja, jeg har hatt kjæreste. Var sammen i 1 1/2 år. Du kan vel si at jeg var en litt annen person med en gang. Men det kaller jeg for sjekketriks. Ikke noe feil i å vise seg fra en god side i starten, for så å gjøre kjerringa vant til Fifa og guttevors i helgene 1 Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Folk bryr seg ikke så mye om deg som du bryr deg om deg selv. Du tror kanskje at folk rundt deg ser det hver gang du gjør noe feil eller noen erter deg, men det gjør de ikke. Folk tenker for det meste på seg selv. Jeg har gått på tre forskjellige videregående skoler, og aldri opplevd at det fins en "kul" klikk som herjer med de andre slik som på ungdomsskolen. Jeg tror det er veldig mange jenter som liker rolige gutter! Ikke så særlig mange. Nu uh. Bare vær deg selv. Det er jeg. Hvorfor burde jeg tilpasse meg folkene rundt meg? Du er heldig nok til å greie tilpasse deg folk rundt deg uten å tenke på det. Noen må gjøre det bevisst. Hvis du vil at folk skal like deg må du endre deg selv. Vær deg selv, for all del, men tro ikke at det du er nå er perfekt. "Deg selv" er dynamisk, i stadig endring. Det er ditt ansvar at den du er også er en attraktiv person for andre. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Er redd for at jeg skal havne med folk som erter meg..osv Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 Tommelfingelregel er at de som sliter psykisk og som samtidlig forsøker å mobbe andre går til yrkesfag, så vis du går almen eller ei jentelinje så forsvinner problemet av seg selv uansett. Du kan også komme deg på en VGS hvor du ikke kjenner noen. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hei, Jeg en gutt på 15. Idag går jeg i 10 klasse. I klassen er jeg veldig rolig, snill, og grei. Også er jeg ganske seriøs, prøver liksom å "aldri" ta feil. F.eks når jeg rekker opp hånda i klassen, må være perfekt..sånn at folk skal like meg. Har tidligere blitt mobbet, blir forsatt litt, bitte litt. Har liksom ikke noen venner. Vis jeg hadde sjansen, hadde jeg vært meg selv, og hadde jeg vært heelt anderledes. Det er jeg helt sikker på, fordi vis jeg henger med folk som ikke har sett min bakgrunn, elelr sett hvordan jeg er på skolen. Er jeg mer "kulere", jeg blir mer populær. Mens, i klassen der jeg prøver å være perfekt og ikke ta feil..eller vise kroppsbevegelser. Er jeg, vel lite populær, veldig lite. Har ikke venner. Derfor har jeg tenkt å prøve å finne meg selv når jeg starter til vgs. Eller bli mer "kulere", snakke, henge. Noen erfaringer? Postet av anonym: f49c7533bc6dff0e7d885a4a83155e88 kjenner meg igjen i situasjonen her. prøv å være hyggelig og snakk med de som virker hyggelige mot deg, og ikke tenk på hva disse "tøffingene" sier. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Keep trying! Worst thing that can happen to you while you try to be awesome is to get tired and give up. Just remember being optimistic: If you want, you can do it ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå