Actibus Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Hvordan kan jeg få byttet ut "merkevalue" i linjen under med verdien som står i en tekstboks på samme side? source: "hent_delelager.php?merke=merkevalue", Er forøvrig en del av dette: $(document).ready(function(){ var ac_config = { source: "hent_delelager.php?merke=merkevalue", select: function(event, ui){ $("#del1").val(ui.item.delenavn); $("#del1pris").val(ui.item.delepris); //verdier i () er fra php fil }, minLength:1 }; $("#del1").autocomplete(ac_config); }); Endret 17. november 2011 av Actibus Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Bør ikke være verre enn å putte inn verdien i funksjonen din der: $(document).ready(function(){ var ac_config = { source: "hent_delelager.php?merke=" + $("#id_til_tekstboks").val(), select: function(event, ui){ $("#del1").val(ui.item.delenavn); $("#del1pris").val(ui.item.delepris); //verdier i () er fra php fil }, minLength:1 }; $("#del1").autocomplete(ac_config); }); Husk at denne metoden ikke tester det brukeren skriver inn på noen måte, så det kan være greit å sjekke at det ikke er noe shady med denne i PHP-filen før du gjør noe med den Endret 18. november 2011 av Wedvich Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Hjertelig takk! Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Fant nå et lite problem, det virker så lenge verdien i tekstboksen er fastsatt når siden lastes inn (fylles av en echo, eller at jeg setter en value="xxx"), men hvis jeg endrer verdien i boksen så blir ikke det oppdatert.. Og den sender forsatt over den verdien som stod i utgangspunktet.. Edit: Jeg skjønner nå at det er fordi $(document).ready(function() lastes inn ferdig når siden lastes inn og tar ikke hensyn til ting som skjer etter dette. Måtte lage en onkeypress event for input boksen og endret $(document).ready(function() til en function istedetfor. Endret 19. november 2011 av Actibus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå