hertugen Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Men helt klart så kan det skje at noen får et eksemplar hvor f.eks en eller flere av tetningene ikke er montert 100% rett. Mange er det neppe, men noen svært få. Men hvis du skulle fått ett dårlig eksemplar og det verste inntreffer for deg, kamerat virker ikke og verkstedet mener der er pga fuktighetskade.Hvordan ville du reagert når Canon med promp og prakt sier at de ikke dekker vann/fuktighetskader uansett så små de er? Ville du hatt tiltro til merket? Spesielt når en husker hvor nydelig de annonserte 7D'en. Endret 21. november 2011 av hertugen Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Forsikringen hos JP forutsetter vel at varen er kjøpt hos dem og da blir serienr på varen notert, nettop derfor må det være såpass igjen av varen ved en skade at nettop serienr er lesbart. Jeg må bare gremmes over at jeg ikke fikk en slik forsikring når jeg kjøpte mitt, men det er da ingen tvil om at neste gang så må det bli en slik forsikring for maken har jeg aldri hørt.. Ikke er den dyr heller etter det jeg har forstått.. Da kunne jeg ha brukt det akkurat slik det ble fremstilt i reklamen og slik som liodden herjet med det i snøen og ikke slik som jeg har gjort med klut klar i lommen om det skulle komme en sprut og rett i sekken om det ble uvær.. Endret 21. november 2011 av raggen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Men helt klart så kan det skje at noen får et eksemplar hvor f.eks en eller flere av tetningene ikke er montert 100% rett. Mange er det neppe, men noen svært få. Men hvis du skulle fått ett dårlig eksemplar og det verste inntreffer for deg, kamerat virker ikke og verkstedet mener der er pga fuktighetskade.Hvordan ville du reagert når Canon med promp og prakt sier at de ikke dekker vann/fuktighetskader uansett så små de er? Ville du hatt tiltro til merket? Spesielt når en husker hvor nydelig de annonserte 7D'en. Verken Canon eller Nikon gir deg reprasjon ved fuktskade på kamera i denne klassen 7D/D300s eller lavere modeller, til tross for at begge fremstilles som ekstra værtette . Hvordan andre merker som reklamerer med værtette kamera forholder seg vet jeg ikke . Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Verken Canon eller Nikon gir deg reprasjon ved fuktskade på kamera i denne klassen 7D/D300s eller lavere modeller, til tross for at begge fremstilles som ekstra værtette . Hvordan andre merker som reklamerer med værtette kamera forholder seg vet jeg ikke . Slik burde det ikke være og en får vel håpe at slike tilfeller som burde være en opplagt reklamasjonssak i fremtiden blir behandlet annerledes enn om en slipper kamera i vannet eller sandblåser det.. Skulle tro forbrukertvist saken som er på gang vil fastslå dette.. I mitt tilfelle der de sier det har kommet litt vann inn i toppen der blitzen sitter er årsaken til skaden burde vært sett på annerledes enn der all elektronikk er kaputt grunnet vann eller sand.. Det burde gå an å se forskjell på slike skader å la tvilstilfeller komme kunden tilgode.. Mitt kamera fungerer aldeles utmerket det og popup blitsen bruker jeg ikke, så for min del er dette ikke så farlig akkurat nå, men skulle det i fremtiden bli noe annet galt med det, så regner jeg med at det er bortkastet tid å sende det til rep da de kommer til å si at det er vannskadet fra før. Det er også fullstendig verdiløst som salgsobjekt på bruktmarkedet nå. Jeg er fornøyd med kamera jeg og det er det beste jeg har hatt og har ingen problem med å fortsette å bruke det tross min uflaks med mitt eksemplar for jeg tror nemlig på dere som sier at dere bruker det i all slags vær og bruker en fornuft, så er dette et veldig godt kamera til ute bruk.. Jeg har brukt vanvittig mye tid på å bli kjent med menyer, innstillinger og objektiver også så bytte til annet merke er ikke aktuelt akkurat nå. Regner med at den behandlingen jeg har fått med denne reklamasjonen ikke er representativ for verken canon, jp eller serviceproffen.. Er det det ja da vet jeg nå ikke.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Skulle tro forbrukertvist saken som er på gang vil fastslå dette.. Ja la oss håpe det.. Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Hvorfor blir rep objekt fra jp sendt til og fra Lauritsen Result i Fjerdingby? Et enkeltmannsforetak som står oppført som Bedriftsrådgivning og annen administrativ rådgivning. Det er i alle fall det som kommer fram om jeg sjekker nummeret jeg har fått fra jp. I den ene sms-en presenterer han seg som Serviceproffen As og i den jeg fikk i dag med mvh Lauritsen result (servicepartner for japan photo) Han har nå lovet å sende det i dag ankomst 1-2 dager. Har jeg det før helgen, så får jeg vel være glad tenker jeg.. Så da har jp brukt 6 uker på dette jeg har kjørt 40 mil og hva jeg må betale vet jeg ikke enda.. Hyggelig jp hyggelig.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hvorfor blir rep objekt fra jp sendt til og fra Lauritsen Result i Fjerdingby? Et enkeltmannsforetak som står oppført som Bedriftsrådgivning og annen administrativ rådgivning. Litt merkelig siden han driver og reparerer Ricoh. Hvilken type arbeid en bedrift står oppført med i Brønnøysundregistret, behøver ikke og gjenspeile faktiske arbeidsoppgaver bedriften utfører Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Såvidt jeg forstår, så er Lauritsen service-knutepunktet til JP. Noe klarer han/de* å fikse selv, resten går til importørens verksted - dvs. Serviceproffen/Camerateknik/verksted i utlandet. *) Har fått inntrykk at det er fler enn en person der. Har tross alt hatt mine runder med service via JP også. Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Aha så det er han som heller vann i disse kameraene våres. Har jo lurt litt på det, men der er nok løsningen.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Aha så det er han som heller vann i disse kameraene våres. Har jo lurt litt på det, men der er nok løsningen.. Nå heller jeg mer til teorien at Canonhus med blits klarer å gå istykker helt på egen hånd. Og da selvsagt i topplokket. 2 Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 22. november 2011 Forfatter Del Skrevet 22. november 2011 Nå heller jeg mer til teorien at Canonhus med blits klarer å gå istykker helt på egen hånd. Og da selvsagt i topplokket. Vel det er vel bevist da at det er vann som har kommet inn under topplokket på mitt og jeg mener jeg ikke har gjort det, canon mener det er umulig siden de reklamerer med værtett kamera og kommer det vann i disse så må noen ha truet det innidær på en eller annen måte som er umulig for dem å forstå og dermed vil de ikke påta seg ansvaret. Så da har vi igjen Lauritsen som har hatt mitt kamera i 6 uker nå, så jeg tror det er han.. 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Men helt klart så kan det skje at noen får et eksemplar hvor f.eks en eller flere av tetningene ikke er montert 100% rett. Mange er det neppe, men noen svært få. Men hvis du skulle fått ett dårlig eksemplar og det verste inntreffer for deg, kamerat virker ikke og verkstedet mener der er pga fuktighetskade. Hvordan ville du reagert når Canon med promp og prakt sier at de ikke dekker vann/fuktighetskader uansett så små de er? Ville du hatt tiltro til merket? Spesielt når en husker hvor nydelig de annonserte 7D'en. Man kan selvfølgelig sette spørsmålstegn ved deres smidighet, samtidig er det nok ikke enkelt å vite hvem som har dyppet et kamera og hvem som har kun fått smådugg. Så kan man nok si at dersom det er en pakning som er feiltilpasset så burde servicefirmaet kunne se det. Normalt er at store internasjonale firma konsekvent holder seg til garantibestemmelsene i hver minste bokstav og fraviker ikke dette av prinsipp før en eller annen rettslig instans hevder en annen tolkning. Når det er sagt så gjelder slike ting nok ikke bare Canon. Hva de annonserer det som tar jeg alltid med en klype havsalt. Er man svært opptatt av den teksten bør man heller lese garantibestemmelsene før man kjøper - det er den teksten som betyr noe til slutt. Tor Lenke til kommentar
Ustamoen Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 har fulgt med på dette forumet en stund, men når jeg kom over denne tråden føler jeg at jeg må svare. jeg har selv jobbet i servicebransjen, og er lei av kunder som ikke forteller hele sannheten. "Jeg for min del har brukt det i alt mulig slags vær, men har alltid vært forsiktig så det ikke har blitt vått." "Jeg har gått på tryne i snøen med det, bikkja har sprutet vann på det når den har springi forbi i våte myrer og det har fått seg en skvett når jeg har vært borti trær fulle av vann" begge sitatene er fra dine innlegg. hvilket stemmer? kan vi stole på at det du skriver i siste innlegg er hele sannheten når du allerede har gitt falsk informasjon i første sitat? for du sier jo også: "Det kan jo også hende at det var noe annet som var feilen i utganspunktet og at det har kommet vann inn i kamera seinere som får teknikerene til å tro at det er vannskade som er årsaken og da er det min feil som ikke sendte inn kamera med en gang jeg merket feilen" 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 har fulgt med på dette forumet en stund, men når jeg kom over denne tråden føler jeg at jeg må svare. jeg har selv jobbet i servicebransjen, og er lei av kunder som ikke forteller hele sannheten. Det er vanskelig for oss og kunne vite fakta, spesielt siden vi bare har en part og forholde oss til, og historisk så liker "vi" proletarene og rotte seg sammen mot kapitalismen og synes synd på de som har blitt "forurettet" Lenke til kommentar
Ragnar Steinmoen Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 har fulgt med på dette forumet en stund, men når jeg kom over denne tråden føler jeg at jeg må svare. jeg har selv jobbet i servicebransjen, og er lei av kunder som ikke forteller hele sannheten. "Jeg for min del har brukt det i alt mulig slags vær, men har alltid vært forsiktig så det ikke har blitt vått." "Jeg har gått på tryne i snøen med det, bikkja har sprutet vann på det når den har springi forbi i våte myrer og det har fått seg en skvett når jeg har vært borti trær fulle av vann" begge sitatene er fra dine innlegg. hvilket stemmer? kan vi stole på at det du skriver i siste innlegg er hele sannheten når du allerede har gitt falsk informasjon i første sitat? for du sier jo også: "Det kan jo også hende at det var noe annet som var feilen i utganspunktet og at det har kommet vann inn i kamera seinere som får teknikerene til å tro at det er vannskade som er årsaken og da er det min feil som ikke sendte inn kamera med en gang jeg merket feilen" Vel det er mulig du er lei og får nå bare beklage at du føler det slik. Så før du hopper i vannet av fortvilelse for at du har kunder, så finnes andre jobber å få der du blir mer lykkelig i ditt virke.. Jeg har ikke sagt noe i det hele tatt til verken servicefolk eller andre om hva jeg har eller ikke har gjort. Jeg leverte inn et kamera til jp som blitsen slutta å virke på for et år siden. Etter en måned syntes jeg det var nok og begynte å purre. Fikk da beskjed om at dette skulle ordnes asap. Hørte ingenting og ringte og purret igjen etter en uke. Da finner vedkommende jeg ringer til frem til min sak igjen og sier at ja her står det vist noe nytt siden sist.. Du har en vannskade i kamera og toppen må byttes for å få denne blitsen i orden igjen. Kommer på 4000 kr å fikse som du må betale selv. Det vil jeg ikke og ber de sende meg kamera tilbake i den stand de fikk det i. Den største grunn til at jeg er forbanna på dette er den tiden det har tatt. Så er det den arrogante holdningen til det hele med at er det vann, så er det min skyld samme f og betal eller fuck off. Jeg kjøpte dette på jp og i min samtale med selger som jeg kjørte 12 mil til (1Vei) så var det dette med at kameraet skulle være så fantastisk i snø og regn og slike ting. Ble igjen forsikret om at jo dette var noe av det beste Canon hadde laget i så måte og disse reklamefilmene til Canon Ambassadør Liodden var meget bra og slik var det.. Vel frem med lomme boka og tok med et objektiv i samme slengen.. Skal ikke si at selger på jp sto og jugde meg mitt i trynet for jeg leste jo både her og på foto.no den gang at dette var virkelig et godt kjøp og værtettingen ble gang på gang tatt frem som ekstra bra på dette, så dette var vel det både selgere og kjøpere trodde den gang.. Hva jeg skriver i mine innlegg her er noe jeg filosoferer over og noe jeg har gjort. Men jeg kan fortelle hva jeg gjør når jeg tar kamera ut (det er vel lov eller) Jeg pakker sekken og i den har jeg med 2 store badehåndkle. Det ene bruker jeg til mitt objektiv som ikke sitter på kamera så det blir liggende støtsikkert og tørt. Det andre har jeg med i tilfelle noe skulle skje.. I lommen har jeg en klut som absorberer vann raskt til å tørke av kamera og objektiv om uhellet er ute. Jeg går sjelden i eller på stier, så det blir noen ganger at en dulter borti trær eller en går på trynet. Da har det hendt at det har kommet litt snø eller vann på kamera. Dette blir umiddelbart og før jeg reiser meg på beina tørket av. Kommer det fuktighet som regn, sludd eller snø så pakker jeg ned kamera i sekken som er en tørr sekk.. Er jeg ute i kaldt vær, så legger jeg kamera i en plastpose som jeg knytter igjen og tar da ikke dette ut av den før det har gått noen timer.. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Følger spent med på denne tråden. Kjøpte nylig en Sony A77 som påstås å være værtettet, sammen med et like værtett 16-50mm objektiv. Ønsker jo selvsagt å kunne dra med meg denne på f.eks. skiturer osv uten å være paranoid for at det blir ødelagt av litt snø eller fukt, men om all garanti faller bort av den grunn så er det jo ikke helt heldig da. Får kanskje vurdere idiotforsikringen allikevel, mens kameraet enda er helt og fint Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hovedproblemet er vel at både Canon og Nikon fremstiller modeller som 7D/ D300s som svært sikret mot vann/fukt og gir kunden et inntrykk av at disse skal tåle alt. Dette blir da forstærket av 99% av selgere og det er da ikke det minste rart at kunden tror de tåler mer enn de gjør. Personelig mener jeg dette er villedende markedsføring og at produsentene her bør ta grep og erstatte varene uten noe om og men, da de selv er årsaken til misforståelsene . Da jeg kjøpte 7D var en av de viktige tingene med dette at det nettop var ekstra værtettet som Canon reklamerte med, dog har jeg vært heldig . Men det skal vel ikke gå på flaks om kamera tåler det produsenten har villedet deg til å tro eller ei .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Nå påståes det jo også at Nikon D700 er værtett. Jeg har sikkert vært heldig med mitt eksemplar, da det virkelig pisseregner her hvor jeg bor, og jeg har vært ute i ordentlig drittvær med kameraet. Og dette uten noen form ekstra beskyttelse for objektiv og kamera-hus, og jeg har ikke hatt noen som helst fukt problemer så langt. Så kanskje jeg bør bli mere forsiktig fremover?? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Nå påståes det jo også at Nikon D700 er værtett. Jeg har sikkert vært heldig med mitt eksemplar, da det virkelig pisseregner her hvor jeg bor, og jeg har vært ute i ordentlig drittvær med kameraet. Og dette uten noen form ekstra beskyttelse for objektiv og kamera-hus, og jeg har ikke hatt noen som helst fukt problemer så langt. Så kanskje jeg bør bli mere forsiktig fremover?? Du bør i vertfall slette innlegget ditt i tillfelle du skulle få problemer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Du bør i vertfall slette innlegget ditt i tillfelle du skulle få problemer Jeg er vel ikke så bekymret. Det er lite trolig at det er Canon som har designet den innebygde blitsen på D700. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå