Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Øh.

 

sitat fra daglig leder hos Jp i Januar

 

Hei igjen Ragnar

 

Jeg venter på svar fra Canon, men jeg regner med at de vil beholde ditt kamera for ytterligere undersøkelser i og med det som har vært diskutert om denne modellen.

Helt ærlig, du fikk rimelig klare indikasjoner tidlig på at det neppe lot seg gjøre å få beholde det gamle kameraet. Jeg ser ikke helt hvor JP har bløffet deg i det hele tatt.

 

Det der var vel ikke noe klart svar..

 

Dette derimot er det:

 

Du har fått byttet ditt EOS 7D hus i et nytt hos Japan Photo og vi anser dermed saken for avsluttet.

Ditt defekte hus er i tråd med Canons policy tatt ut av markedet og kan ikke utleveres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har sagt det et par ganger før, men kan jo gjenta det. Jeg forlangte ikke eller regnet med og få mitt gamle tilbake. Jeg spurte om det siden saken min var såpass spesiell. Så noen spansk en har jeg nok ikke tatt.

Ok, da har jeg misforstått - for det er slik jeg tolket deg ut ifra denne tråden.

Lenke til kommentar

Det der var vel ikke noe klart svar..

 

Dette derimot er det:

 

Du har fått byttet ditt EOS 7D hus i et nytt hos Japan Photo og vi anser dermed saken for avsluttet.

Ditt defekte hus er i tråd med Canons policy tatt ut av markedet og kan ikke utleveres.

Det var så klart som han kunne gi det på det tidspunktet. Hva hadde du egentlig forventet? At en fyr som ikke en gang jobber for Canon skal si "jada, selvsagt kommer Canon til å gi deg tilbake det gamle kameraet ditt i tillegg"? Han gav deg det beste svaret han kunne ("ikke regn med det, men vi kan sjekke"), og deretter var det opp til Canon, som etter en viss tid gav akkurat det forventete svaret.

 

Helt ærlig, her er det du som forventer mer av JP enn det man innen rimelighetens grenser kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der var vel ikke noe klart svar..

 

Dette derimot er det:

 

Du har fått byttet ditt EOS 7D hus i et nytt hos Japan Photo og vi anser dermed saken for avsluttet.

Ditt defekte hus er i tråd med Canons policy tatt ut av markedet og kan ikke utleveres.

Det var så klart som han kunne gi det på det tidspunktet. Hva hadde du egentlig forventet? At en fyr som ikke en gang jobber for Canon skal si "jada, selvsagt kommer Canon til å gi deg tilbake det gamle kameraet ditt i tillegg"? Han gav deg det beste svaret han kunne ("ikke regn med det, men vi kan sjekke"), og deretter var det opp til Canon, som etter en viss tid gav akkurat det forventete svaret.

 

Helt ærlig, her er det du som forventer mer av JP enn det man innen rimelighetens grenser kan gjøre.

 

Jeg forventet ikke så mye av JP annet enn at daglig leder svarer på epost når han har engasjert seg i saken og ikke drar det ut i månedsvis med om og når og viss. At han også lovet og se på saken med mine kostnader med dette er heller ikke blitt noe av.

 

Det er noen måneder mellom svaret her fra daglig leder og svaret fra Canon.

 

Jeg sendte etter eposten fra Canon en epost til Daglig leder hos JP om dette også var han sitt syn på denne saken, men har ikke fått svar.

Endret av raggen
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest nøye gjennom hele tråden (den er jo på 15 sider), men slik jeg har forstått det så ble kameraet ditt fuktskadet selv om det er værtettet. Til tross for at fuktskader normalt ikke dekkes av garanti selv på værtette kamera, så fikk du etter litt frem og tilbake og litt tidsbruk et helt splitter nytt kamera.

 

Så nå er saken at du ikke har fått svar på enkelte av e-postene du har sendt. Dette har du nå malt på i flere måneder. Skjønner godt at daglig leder etter hvert sluttet å svare om du i mailene kverulerte på samme måte som i denne tråden. Du har minst fått det du har krav på i følge loven, og kranglete og forlangende kunder kan jeg skjønne at ikke akkurat belønnes med spesialbehandling.

 

Jeg skjønner rett og slett ikke helt hva som er problemet. Og som andre sier her, så er det alltid to sider av samme sak. Og vi har kun kjennskap til din side.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Da har du fo

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest nøye gjennom hele tråden (den er jo på 15 sider), men slik jeg har forstått det så ble kameraet ditt fuktskadet selv om det er værtettet. Til tross for at fuktskader normalt ikke dekkes av garanti selv på værtette kamera, så fikk du etter litt frem og tilbake og litt tidsbruk et helt splitter nytt kamera.

 

Så nå er saken at du ikke har fått svar på enkelte av e-postene du har sendt. Dette har du nå malt på i flere måneder. Skjønner godt at daglig leder etter hvert sluttet å svare om du i mailene kverulerte på samme måte som i denne tråden. Du har minst fått det du har krav på i følge loven, og kranglete og forlangende kunder kan jeg skjønne at ikke akkurat belønnes med spesialbehandling.

 

Jeg skjønner rett og slett ikke helt hva som er problemet. Og som andre sier her, så er det alltid to sider av samme sak. Og vi har kun kjennskap til din side.

 

Da foreslår jeg at du leser tråden siden du har forstått feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest nøye gjennom hele tråden (den er jo på 15 sider), men slik jeg har forstått det så ble kameraet ditt fuktskadet selv om det er værtettet. Til tross for at fuktskader normalt ikke dekkes av garanti selv på værtette kamera, så fikk du etter litt frem og tilbake og litt tidsbruk et helt splitter nytt kamera.

 

Så nå er saken at du ikke har fått svar på enkelte av e-postene du har sendt. Dette har du nå malt på i flere måneder. Skjønner godt at daglig leder etter hvert sluttet å svare om du i mailene kverulerte på samme måte som i denne tråden. Du har minst fått det du har krav på i følge loven, og kranglete og forlangende kunder kan jeg skjønne at ikke akkurat belønnes med spesialbehandling.

 

Jeg skjønner rett og slett ikke helt hva som er problemet. Og som andre sier her, så er det alltid to sider av samme sak. Og vi har kun kjennskap til din side.

 

Om en skal være så bastant og kritisk er det vel lurt å ha lest og ikke minst satt seg inn i saken før en dømmer :hmm:

Lenke til kommentar

Ja det hadde nok vært en ide for Bergendahl og funnet seg en annen tråd og luftet sin frustrasjon på da dette som er diskutert i denne handler mye om folk som ikke gjør jobben sin og sjekker godt nok.. Han jobber kanskje i den bransjen og ser fortjeneste muligheter fordufte som dugg på Canon :hmm:

Lenke til kommentar

Ja det hadde nok vært en ide for Bergendahl og funnet seg en annen tråd og luftet sin frustrasjon på da dette som er diskutert i denne handler mye om folk som ikke gjør jobben sin og sjekker godt nok.. Han jobber kanskje i den bransjen og ser fortjeneste muligheter fordufte som dugg på Canon :hmm:

Jeg er fotointeressert, men har ingen direkte kobling med bransjen utover det, og bruker uansett ikke Canon selv (med andre ord ingen såkalt Canon-fanboy).

 

Uansett, når du skriver tidligere (for noen få poster siden):

 

"Jeg forventet ikke så mye av JP annet enn at daglig leder svarer på epost når han har engasjert seg i saken og ikke drar det ut i månedsvis med om og når og viss"

 

Så er jo det frustrasjon over å ikke få svar. Og det er jo det du har klaget på den siste tiden. Ser ikke helt hva jeg har misforstått, så kanskje du kan forklare meg det? Frustrasjonen over at verkstedet ikke har gjort jobben sin burde du jo ha klart å få luftet ut av deg for noen måneder siden, for akkurat den biten er jo løst for lenge siden (da verkstedet ga deg et nytt kamera).

 

Jeg har nå lest gjennom tråden en gang til, og får fortsatt ikke helt tak i hva du mener er gjort urett mot deg. Så hva er det du fortsatt klager på? Og hva er grunnen til å klage på det flere måneder etter at saken for ditt vedkommende er løst? Hva mer er det du forventer eller mener du har krav på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...