Gå til innhold

mystisk fil på skrivebordet

ti-guru

Anbefalte innlegg

sjekket pc'en i dag etter at denne hadde stått på i hele natt. la merke til at det lå en ukjent fil på skrivebordet (h323log.txt). javel, tenkte jeg. den er det ikke vits å ha på skrivebordet. slett i vei.men, akk! filen er i bruk av et eller annet program. har kjørt ymse anti-virus og anti-spyware program, men til ingen nytte. finnes det et eller annet hendig program som finner ut hvilket program som bruker en spesifikk fil? regner med at man må dra ved rota her dersom man skal bli kvitt herket...

edit: filen er på 0 kb. ingenting i den når man åpner i notepad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner nesten med at du har Windows XP?

Det er ihvertfall et problem jeg kjenner igjen. Stadig vekk får jeg ikke "lov" til å slette innholdet i søpplebøtta engang fordi et eller annet program bruker filene(!).

Har funnet ut at den eneste måten å fjerne disse filene på er ved å sitte klar så fort windows dukker opp med skrivebordet, og høyreklikke fila/søpplebøtta med én gang, før noen programmer har rukket å lastes inn, og slette fila.

Har ikke prøvd, men jeg tror at hvis du går inn i SafeMode(F8 ved bootup) og sletter filene der, så skulle vel det gjøre samme nytten.

Sånn PS; jeg har innstallert SP1 og alle tilgjengelige patcher, men problemet er der fortsatt. Har hatt samme problemet med flere PCer også. Hender heldigvis ikke så ofte da men, ganske irriterende når det skjer.

PS 2: Når det gjelder den fila du fant, så ser det ut til å være en vanlig fil, men ikke på skrivebordet. Jeg har den selv, og den ligger her i C:WindowsSystem 32. Har søkt litt på nettet, og ser det er flere som har den, så jeg tror det er en fil Windows trenger. Men hvorfor den har lagt seg på skrivebordet ditt er jo vanskelig å si da... Den ser også alltid ut til å være helt tom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...