Gå til innhold

Ny TV (HD) til maks 5000 kr, LED, LCD eller Plasma?

Anbefalte innlegg

Har sett at Sony KDL40EX500AEP (http://www.lefdal.co...-tv-kdl-40ex500)er på et svært begrenset tilbud til kr 4500 i butikk. De visste ikke hvor lenge dette skulle være, men dersom det varer ut morgendagen blir det sannsynligvis min nye TV. Dette er 1500 billigere enn hva den ligger til på nettet, så spørs hvor lenge de gidder å ha den prisen på Lefdal. Virker som en god TV, selv om det er fjorårsmodellen.

Noen som har noen momenter å bemerke angående den sånn i siste liten?

Takk til Kommissar for tipset og til alle for innspill!

4500 er vel tilnærmet innkjøpspris, så løp og kjøp! Tør jeg spørre hvor i landet du befinner deg?

Da er TV-en herved plassert under min kontroll. Jeg bor forøvrig sentralt plassert i Norges mest folkerike landsdel, ikke så alt for langt fra hovedstaden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan absolutt anbefale Sony 40EX500, og får du den til 4500,- er det et røverkjøp, det er 500,- billigere enn jeg fikk den for tre måneder siden. Den har nemlig økt i pris i løpet av noen måneder fra 5000 til 6000 kr.

TVen må kalibreres før den er noe tess, og jeg kan gi deg gode innstillinger hvis du kjøper den. Eneste negativene jeg kan komme med er at høytalerne er lite tess, men så koble den helst opp til hjemmekino eller høytalere for akseptabel lyd.

Hei

TV-en er nå kjøpt og montert her. Hadde satt stor pris på litt input til kalibreringsinstillinger dersom dette ikke er til for mye bryderi :)

Lenke til kommentar

Har sett at Sony KDL40EX500AEP (http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/KDL40EX500AEP/sony-40-lcd-tv-kdl-40ex500)er på et svært begrenset tilbud til kr 4500 i butikk. De visste ikke hvor lenge dette skulle være, men dersom det varer ut morgendagen blir det sannsynligvis min nye TV. Dette er 1500 billigere enn hva den ligger til på nettet, så spørs hvor lenge de gidder å ha den prisen på Lefdal. Virker som en god TV, selv om det er fjorårsmodellen.

Noen som har noen momenter å bemerke angående den sånn i siste liten?

Takk til Kommissar for tipset og til alle for innspill!

Hvilken Lefdalbutikk var det som hadde dette tilbudet?

Lenke til kommentar

Innstillingene er hentet fra denne tråden på AVS-forumet, så har jeg gjort noen mindre modifikasjoner selv.

Bildemodus: Standard, brukte custom først men av en eller annen grunn liker jeg standard bedre, synes bevegelsene glir bedre

Backlight 3

Kontrast 75

Lystyrke 49

Farge 47

På noen filmer, f.eks. Star Wars følger det med enkel THX-kalibrering så vil anbefale deg å gjøre det for innstillingene over, siden det er de som er mest forskjellig fra lokale til lokale.

Color Temp Warm 2

Sharpness 4

Noise reduction Off

Motionflow Standard/Høy, alt etter hva du synes er best, jeg synes høy er bedre

Cinemotion Auto 2

Auto 1 gir den såkalte "såpeeffekten", som glatter ut bevegelser og gjør at ting ser veldig unaturlig ut, men for all del bruk den hvis du liker det.

Advanced

Sortnivåkorrigering Off

Avansert Kontraskkorr Off

Gamma +2

Automatisk lysbegrensing Off

Ekte farger Off

White Balance

R Gain -20

G Gain -4

B Gain 0

R Bias -3

G Bias 0

B Bias -3

Ellers får du bare leke og trykke sjøl, det du syns er best er best for deg :)

Lenke til kommentar

Innstillingene er hentet fra denne tråden på AVS-forumet, så har jeg gjort noen mindre modifikasjoner selv.

Bildemodus: Standard, brukte custom først men av en eller annen grunn liker jeg standard bedre, synes bevegelsene glir bedre

Backlight 3

Kontrast 75

Lystyrke 49

Farge 47

På noen filmer, f.eks. Star Wars følger det med enkel THX-kalibrering så vil anbefale deg å gjøre det for innstillingene over, siden det er de som er mest forskjellig fra lokale til lokale.

Color Temp Warm 2

Sharpness 4

Noise reduction Off

Motionflow Standard/Høy, alt etter hva du synes er best, jeg synes høy er bedre

Cinemotion Auto 2

Auto 1 gir den såkalte "såpeeffekten", som glatter ut bevegelser og gjør at ting ser veldig unaturlig ut, men for all del bruk den hvis du liker det.

Advanced

Sortnivåkorrigering Off

Avansert Kontraskkorr Off

Gamma +2

Automatisk lysbegrensing Off

Ekte farger Off

White Balance

R Gain -20

G Gain -4

B Gain 0

R Bias -3

G Bias 0

B Bias -3

Ellers får du bare leke og trykke sjøl, det du syns er best er best for deg :)

Takker og bukker! Skal absolutt teste ut dette etter at jeg har fått TV-en "varm" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...