Xell Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Heisann Min HTC Desire S skal in til reprasjon og da begynte jeg selvsagt å tenke på hva som bør fjernes av sensitiv informasjon før jeg sender den og hvordan man best kan gjøre ting slik at man slipper å gå gjennom hele oppsettet når man får telefonen tilbake. Epost tenker jeg det bare er best å slette kontoene fra telefonen. De er ganske enkle å sette opp igjenn. Men hva med kontakter o.l. Har folk noen erfaringer her; noen nyttige tips? Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Kontakter er nok knyttet til Google kontoen din, hvis den ikke er det, er det bare et tastetrykk å få gjort det, - så etter den har vært på service så er det bare å logge inn i f eks. Market, så kommer kontaktene automatisk tilbake. Nesten det samme gjelder betalte apps, de er knyttet til Google/ Gmail kontoen din. Når det gjelder meldinger og samtalelogg kan du se på MyBackup som ligger i Market. Husk at når den er inne på service vil fabrikkinstillinger r bli arkivert, så alt på telefonen vil bli slettet, så er du redd for at noe skal bli snoket på kan du egentlig bare arkivere fabrikkinstillinger selv. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Det har vært noe rart helt siden jeg fikk denne telefonene. På settingene til google kontoen er det valgt at den skal synce kontakter, men det ser ut som om den da bare har synket kontakter fra google-kontoen + kontakter lagt til telefonen manuelt. Ingen av kontaktene som er hentet fra sim-kort har blitt synket til google-kontoen og jeg skjønner ikke om jeg mangler noen instillinger eller hvorfor dette ikke skjer. Jeg har vurdert å kopiere alle kontakter tilbake til simkortet, men når jeg hentet dem fra simkortet når jeg fikk telefonen så var alle navnene kludret til. Jeg vegrer meg litt for å gå den veien fordi jeg ser for meg at det blir mye jobb når jeg får telefonen tilbake. Nå det gjelder appene, så er det også noe rart. Det er nemmelig ikke alle appene som ligger i market-kontoen min. Jeg tror dette har noe med en bug i market å gjøre. Jeg har lest at når man synker mot market så må man passe på at man ikke kutter før alle programmer er lastet. Jeg har 2 enheter med android så det kan se ut som om det skjedde noe rart når jeg satte opp den siste enheten (asus transformer) I alle fall er det mange programmer jeg har lastet ned fra market som ikke ligger i lista på kontoen min. Det er dumt men jeg kan leve med det. Takk for tipset om MyBackup Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Ok, MyBackup kan også ta backup av apps. Når det gjelder kontaktene, så kan du logge inn på gmail kontoen din her: https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=contacts&passive=1209600&continue=http://www.google.com/contacts&followup=http://www.google.com/contacts Er kontaktene her, så er du safe Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 MyBackup gjorde susen for det meste jeg trengte. Den tok også backup av kontakter. Det var nettopp kontroll av gmail-kontakt-listen som gjorde at jeg oppdaget at kontaktene mine ikke blir synket til gmail-kontoen. Må forske litt mer på dette. Problemet er at alle diskusjoner jeg finner så er standard respons: kontaktene synkes mot gmail-kontoen. Har enda ikke funnet noen som kan hjelpe med feilsøøking når den ikke gjør det. Nå får jeg uansett ikke testet dette før jeg får telefonen tilbake. Nå er i alle fall telefonen levert inn så da er det bare å vente og se og håpe at det går smertefritt å få alt på plass igjenn. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå