Gå til innhold

Spørsmål til NITH studenter - Spillprogrammering

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg planlegger å søke meg inn på Spillprogrammering linjen på NITH i oslo til neste år. Og det er da et parr ting jeg lurer på som jeg håper noen nåværende studenter ved NITH kanskje kan svare på.

For det første, hva er deres ærlige meninger om skolen når det gjelder lærerne og undervisningen, skolen generelt men også da spesielt spillprogrammerings-linjen. Har lest litt rundt og det virker som majoriteten er positiv, men har lest et parr negative ting også. Er disse bare fra noen "bad-apples" eller er det kritikkverdige deler av undervisningen?

Hva synes dere om miljøet rundt skolen? Er det et godt miljø i og utenfor skoletid?

Lurer også litt hva gjennomsnittsalderen er blant eleven på skolen. Er selv 21 år, og har gått 2 år på en fagskole siden videregående. Og er litt redd for at det kan bli aldersforskjell som gjør det vanskelig å gli inn i miljøet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også litt hva gjennomsnittsalderen er blant eleven på skolen. Er selv 21 år, og har gått 2 år på en fagskole siden videregående. Og er litt redd for at det kan bli aldersforskjell som gjør det vanskelig å gli inn i miljøet.

Kan kun svare på det siste. Du er i hvertfall ikke for gammel, for det meste 1 år eldre enn de fleste da mange ofte har folkehøyskole eller militæret etter vgs.

Lenke til kommentar

Jeg planlegger å søke meg inn på Spillprogrammering linjen på NITH i oslo til neste år. Og det er da et parr ting jeg lurer på som jeg håper noen nåværende studenter ved NITH kanskje kan svare på.

For det første, hva er deres ærlige meninger om skolen når det gjelder lærerne og undervisningen, skolen generelt men også da spesielt spillprogrammerings-linjen. Har lest litt rundt og det virker som majoriteten er positiv, men har lest et parr negative ting også. Er disse bare fra noen "bad-apples" eller er det kritikkverdige deler av undervisningen?

Hva synes dere om miljøet rundt skolen? Er det et godt miljø i og utenfor skoletid?

Har selv 3 venner som har fullført Spillprogrammering på NITH. Skolen er fantastisk, miljøet er upåklagelig og utdannelsen er solid. Problemet er at du etter all sannsynlighet ikke får jobb i spillbransjen, men må regne med ta en master (eller tilegne deg en god del ekstrakunnskaper) for å så gå inn i en vanlig IT-konsulent/utvikler-stilling.

Dersom du har pågangsmot og vilje skal du ikke se bort ifra at du kan få jobb som spillprogrammerer i utlandet, eller få startet en suksessfull bedrift selv. I så fall må du virkelig være forberedt på at det blir mye arbeid, når selv de største spillselskapene i utlandet prioriterer de med Msc in Computer Science.

Edit: De fleste er din alder +- ett år.

Endret av SpinozaSittSkjegg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Takk for svar, begge to. Bra å høre at det er en skole folk er fornøyd med. :)

Når det gjelder å få jobb i Norge er jeg fult klar over at at dette er vanskelig.

Selv om jeg faktisk allerede har jobbet som spillprogrammerer i et halvt år i et Norsk spillselskap. Jeg gikk på 3D skole i Tønsberg, og kom i kontakt med et spill selskap som hadde behov for en Unity Programmerer en stund. Noe jeg hadde jobbet en del med på egenhånd allerede. Men den jobben var bare super flaks.

Planlegger egentlig allerede å ta en CS Master i utlandet etter NITH.

Lenke til kommentar

Takk for svar, begge to. Bra å høre at det er en skole folk er fornøyd med. :)

Når det gjelder å få jobb i Norge er jeg fult klar over at at dette er vanskelig.

Selv om jeg faktisk allerede har jobbet som spillprogrammerer i et halvt år i et Norsk spillselskap. Jeg gikk på 3D skole i Tønsberg, og kom i kontakt med et spill selskap som hadde behov for en Unity Programmerer en stund. Noe jeg hadde jobbet en del med på egenhånd allerede. Men den jobben var bare super flaks.

Planlegger egentlig allerede å ta en CS Master i utlandet etter NITH.

Kan vise seg å være gull verdt med den erfaringen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...