soft Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Det ser ikke ut som om vi skal få se noen av de nye siemens telefonene på en Goood stund enda :-) http://itavisen.no/art/1301690.html?fm=nbh Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hm. Tenkte litt koffert når jeg så den overskrifta di. "Smak" litt på den du: Post subject: Semens er sent ute med alt om dagen .. Lenke til kommentar
soft Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Hm. Tenkte litt koffert når jeg så den overskrifta di. "Smak" litt på den du: Post subject: Semens er sent ute med alt om dagen .. Hehe :-) Lenke til kommentar
molna Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Sent i norge bare, ellers slippes den som planlagt Lenke til kommentar
molna Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Forresten, de som har mye penger kan kjøpe ST55 fra http://www.umtsmobilfunkshop.de/ allerede nå, de har den på lager. Koster 2800,- + 25% toll... Tipper lageret deres blir tømt rimelig fort... Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Tipper at den ikke akkurat blir noe t610- killer som amobil skrev i en artikkel akkurat... I Norge tenker jeg på da. Tror ikke TFT skjerm er nok, når resten av specs'ene på mobilen er såpass ("moderate") som de er. Lenke til kommentar
molna Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hvordan moderat? Bortsett fra IR/BT og batteri slår den jo T610 på det meste 8) Og displayet er faktisk ganske så mye bedre. Kameraet er overlegent (høyere oppløsning, bedre kvalitet og video-opptak) Minnet er større Lyden skal visstnok være bedre Den støtter MIDP 2.0 Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Er minnet større? Mangler BT og IR ja, synes det er ganske viktig, men det er klart en smakssak. At kamera er overlegent er vel og bra, men uten BT eller IR så må man frem med kabler og styr for å overføre de flotte bildene i VGA oppløsning..(?) Skjermen er jo faktisk mindre, og om batteritiden blir enda lavere enn på t610 pga TFT, så begynner det å bli på kanten til å bli trist... (men om den faktisk blir mindre vet jeg såklart ikke) og at lyden visstnok skal være bedre, vel mulig det stemmer, men det er nok ikkenoe salgsargument. (med mindre det er lyden under samtaler). Poenget mitt er at når en slik mobil kommer i november, tror jeg ikke akkurat man kan snakke om en t610 killer... Med mindre prisen blir veldig lav. Lenke til kommentar
molna Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 1: Er minnet større? 2: Mangler BT og IR ja, synes det er ganske viktig, men det er klart en smakssak. At kamera er overlegent er vel og bra, men uten BT eller IR så må man frem med kabler og styr for å overføre de flotte bildene i VGA oppløsning..(?) 3: Skjermen er jo faktisk mindre, og om batteritiden blir enda lavere enn på t610 pga TFT, så begynner det å bli på kanten til å bli trist... (men om den faktisk blir mindre vet jeg såklart ikke) og at lyden visstnok skal være bedre, vel mulig det stemmer, men det er nok ikkenoe salgsargument. (med mindre det er lyden under samtaler). 4: Poenget mitt er at når en slik mobil kommer i november, tror jeg ikke akkurat man kan snakke om en t610 killer... Med mindre prisen blir veldig lav. 1: Minnet er i allefall 2,2MB. Noen påstår det er på 5MB... 2: man kan sende bilder til PC som mail-vedlegg 3: 120x160 vs 128x160 er minimal forskjell og dessuten er det vel ingen som vet hva faktisk skjermoverflate i ccm er enda. Men når skjermen er såpass mye bedre (og ikke minst: bra i sollys) spiller de ekstra pikslene ingen rolle. 4: ST55 koster 2600,- i tyskland, der den allerede er i salg. For de som ikke trenger BT/IR er den et klart bedre valg enn T610. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Da stemmer det ikke det amobil skriver da, at minner er på totalt 1,2 MB? Og sende bilder som mailvedlegg?? Ja, det må jeg si var en ganske dårlig erstatning for IR/BT. Og skjermen er bedre, men mindre og bruker mer strøm! Men ikke misforstå, jeg tviler ikke på at det blir en god telefon, men jeg mener spesifikasjonene vil være litt bleke i slutten av november... Lenke til kommentar
molna Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Specsene er akkurat de samme i november også. Var ikke bare amobil som misforsto det med minnet, det gjorde jeg også i starten. Var nok Siemens som formulerte seg litt feil. Sender du ikke bilder som vedlegg på mail på PCn din også da? Blir jo akkurat det samme. Med GPRS klasse 10 er jo opp-båndbredden ganske akseptabel også. (samme som klasse 6, men dobbelt så rask som klasse 8. Litt forvirrende at klasse 6 er raskere enn klasse 8 på upload men...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Specsene er akkurat de samme i november også. Han mente nok at de specsene så seint er ikke like bra, T610 har jo hatt sine specs en god stund nå. Det kommer selvsagt mange "T610 killers" men da bør de komme på markedet rundt samme tid som den mobilen de skal være "killer" til. Sender du ikke bilder som vedlegg på mail på PCn din også da? Blir jo akkurat det samme. Det blir ikke helt det samme nei, det funker helt fint ja, men er litt mer tungvint, selv orker jeg aldri å sette opp mobilen til å sende mail noensinne, har aldri fått bruk for det. Du sparer jo også noen kroner på en BT adapter, men de vil jeg heller spandere. Men jeg skal heller ikke si at ST55 blir en dårlig mobil nei Hadde den hatt BT og det hadde vært november nå, hadde jeg nok kjøpt den (prisen er jo og stort pluss selvsagt) Lenke til kommentar
molna Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Fordi ikke du gidder sette opp mail på mobilen, gjør endel andre det. For meg er mail mye viktigere enn MMS. MMS er en mobil-standard, mens mail funker mellom mobil, PC osv. ST55 er tiltenkt helt andre brukere enn T610 og prisen gjør nok at den vanlige bruker velger ST55 fremfor T610 pga design, funksjoner og pris. 99% av mobil-brukerne har ikke behov for IR/BT (60% vet trolig ikke hva det er engang..) Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Det er gratis og sende via BT og IR - det koster PENGER og sende bilde via mail (vedlegg) - ca. 15kr pr. 1MB (GPRS).. så.. Dessuten GPRS klasse 10 eller ei, her i Norge, spiller liten rolle, da nettene ikke støtter så høy hastighet.. max hastighet støttet av alle mobilnettene i Norge er vel GPRS 4+1 hvis jeg ikke husker feil (43.2k download, 9.6k upload (altså bits, ikke bytes..)). Lenke til kommentar
cnil Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Det er gratis og sende via BT og IR - det koster PENGER og sende bilde via mail (vedlegg) - ca. 15kr pr. 1MB (GPRS).. så.. Dessuten GPRS klasse 10 eller ei, her i Norge, spiller liten rolle, da nettene ikke støtter så høy hastighet.. max hastighet støttet av alle mobilnettene i Norge er vel GPRS 4+1 hvis jeg ikke husker feil (43.2k download, 9.6k upload (altså bits, ikke bytes..)). Kan jo bare sende mms da, til en email addresse. D gjør jeg, og da blir bildene lagt som vedlegg til mailen. Det koster jo ingenting (gjør det vel :oops: ?) Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Uansett i slutten av november, når ST55 visstnok skal komme til norge, tviler jeg på hvor gratis det er å gjøre det på den måten... Lenke til kommentar
Corn Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Uhm, hvor mye minne har ST55 som brukeren har tilgjengelig? Hjelper fint lite om den har 5mb om firmwaren tar 3.8mb.... Besides, synes nesten man bør prøve en telefon før man sier at den er så og så mye bedre enn en annen telefon. Specs er ikke alt. Kanskje er det mange kjipe feil som du ikke merker før du prøver den. Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Specs er ikke alt. Kanskje er det mange kjipe feil som du ikke merker før du prøver den. Som på T610 mener du. Tja, vet ikke. Men de som har prøvd ST55 skryter i allefall av den :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå