Gå til innhold

Hvordan får jeg surroundlyd i PC-spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det har noe å si, men hva slags kabel bruker du? Jeg bruker coax og slet med det samme. (innebygd lydkort) Men løste det ved å gå inn i lydinstillinger, og egenskaper for digital ut, og under avansert der sette output til dolby digital live (5.1 surround). Da kommer det opp dolby digital på receiveren og jeg har surround i spill

Lenke til kommentar

burde være det samme med optisk, men kan være litt tricky det der med lyd ja..

kanskje du har litt andre innstillinger siden du har eget lydkort, men sånn er det ihvertfall hos meg:

Under støttede formater er både DTS og Dolby Digital huket av

Under dolby er Dolby Prologic IIx huket av

Og under avansert står det på dolby digital live (5.1)

samt de to alternativene for eksklusiv modus er huket av

(receiveren står på auto)

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

kjører med optisk kabel.

hvis jeg går i instillingen kan jeg velge DTS conect og Dolby digital live. men om jeg velger en av disse så mister jeg lyd på filmavspilling og i spill totalt.

Eneste lydene jeg sitter igjen med er lydene i windows.

Jeg har samme problem som deg. Med omtrent samme lydkort; Creative X-fi Titanium (ikke HD)

Har prøvd en del kombinasjoner, men får det ikke til å fungere. Får ikke surround på spill, men på film fungerer det fint.

Lenke til kommentar

kjører med optisk kabel.

hvis jeg går i instillingen kan jeg velge DTS conect og Dolby digital live. men om jeg velger en av disse så mister jeg lyd på filmavspilling og i spill totalt.

Eneste lydene jeg sitter igjen med er lydene i windows.

Jeg har samme problem som deg. Med omtrent samme lydkort; Creative X-fi Titanium (ikke HD)

Har prøvd en del kombinasjoner, men får det ikke til å fungere. Får ikke surround på spill, men på film fungerer det fint.

godt å høre det er flere av oss, utrulig irriterende, for mister mye av morroa med et spill hvis lyden ikke holder mål.

Ironisk nok var akkurat ordentlig surroundlyd grunnen til at jeg kjøpte et lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...