Gå til innhold

Hvor kjøpe skotrær?


Rankiz

Anbefalte innlegg

Tenkte at vi trener en tråd anngående skotrær, så informasjonen ikke blir borte i den store Mote og velvære tråden. Har selv problemer med å kjøpe skotrær i cedar som faktisk passer. Har prøvd Cedarvillestore, men de sendte meg for småe skotrær og selv om jeg får tilbake pengene, vil det koste meg mer å sende de tilbake enn hva de egentlig koster. Afinepairofshoes selger også skotrær, her kan man også få med gratis skotrær ved kjøp av sko. Problemet er at jeg bruker størrelse 6.5 UK og derfor ikke får cedar skotrær. Cedar er ikke bare med på å holde formen til skoene dine, men er også med på å gi skoene dine en deilig duft. Har også sett på Herring sine skotrær, men de er jo ikke utvidbare i tåpartiet og burde vel egentlig brukes på litt mere massive sko pga dette.

 

Så er det da noen alternativer igjen? Har vel egentlig funnet ut at jeg aldri skal handle skotrær fra USA, etter episoden med Cedarvillestore (sitter med 3 skotrær som jeg egentlig bare kan kaste), og det er stor sannsynlighet at det blir billigere å handle fra f. eks Storbritanna med tanke på fraktkostnader.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har også sett på Herring sine skotrær, men de er jo ikke utvidbare i tåpartiet og burde vel egentlig brukes på litt mere massive sko pga dette.

 

Hæ? Så lenge du ikke bruker sko som ikke har normal bredde er da dette ikke et problem i det hele tatt.

 

 

Edit: Asbjørn Dagestad har forresten helt greie skotrær til rundt 300 kr, og da kan du jo ta med skoene og prøve at de passer.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Har også sett på Herring sine skotrær, men de er jo ikke utvidbare i tåpartiet og burde vel egentlig brukes på litt mere massive sko pga dette.

 

Hæ? Så lenge du ikke bruker sko som ikke har normal bredde er da dette ikke et problem i det hele tatt.

 

 

Edit: Asbjørn Dagestad har forresten helt greie skotrær til rundt 300 kr, og da kan du jo ta med skoene og prøve at de passer.

 

Takk for svar. Da kan det hende jeg prøver meg på Herring denne gangen, men Asbjørn Dagestad sine er i cedar?

Lenke til kommentar

Lol. Personlig pleier jeg sjelden å lukte så mye på skoene mine...

 

Jeg har skotrær som er i sedertre og skotrær som ikke er det, og jeg kan ikke si at jeg merker så ekstremt stor forskjell. Når jeg kjøper skotrær løst prøver jeg å holde meg til sedertre, men når jeg får med skotrær gratis fra f.eks. A Fine Pair Of Shoes eller Herring (begge gir ut gratistrær som ikke er i sedertre) gidder jeg ikke å kjøpe nye skotrær bare fordi de jeg fikk med ikke er i sedertre.

 

Hvis jeg hadde vært så ekstremt opptatt av at skotrærne skal være med fjærer foran hadde jeg rett og slett ikke giddet å bry meg med at de absolutt skal være i sedertre om det er så forferdelig vanskelig å få tak i... Slik jeg ser det må du nesten bare bestemme deg for hva som er viktigst for deg av at skoene skal lukte marginalt bedre og at det skal være fjærer foran på trærne, og så handle ut i fra det. Forskjellen vil være minimal uansett hva du velger...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Fikk nettopp et par fra Herring. Kostet 29 pund for den standardmodellen i sedertre (de trekker fra moms/VAT når du velger sending til Norge). I tillegg spurte jeg om de kunne sette ned verdien til 20 pund slik at den gikk gjennom tollen uten problemer;

 

post-22278-0-40728500-1321564946_thumb.jpg

 

:D

 

Bestillte str 8 (uk) som tilsvarer 42 (fra/eu), og de passet perfekt i mine LV og Hugo i str 42, og et par Gold Brothers i 42 1/2.

 

Kommer definitivt til å bestille flere slike fra Herring, og sikkert andre vedlikeholdsverktøy.

 

Kan dog ikke gå god for at sedertre luker spesielt godt, men det blir jo subjektivt. Så lenge de gjør jobben med å trekke ut fuktigheten av skoene etter bruk er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Hørt mye bra om Bexley Shoe trees, et fransk merke, hvis man kjøper 4 par får man rabatt og gjennomsnittsprisen blir vel på rundt 118 kr, uten moms og frakt.

 

Pga hendelsen med Cedarvillestore, sende jeg en epost til Bexley og spurte om eksakte mål på skotrærne. Når jeg finnner ut hvilke som passer ser det ut som en veldig god pris. Eneste den mangler er messing knot, men det får gå til den prisen.

 

embauchoirs_red_cedar.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk endre anbefalingen min til Mens ultra. La rett og slett ikke merke til dem i stad. De er konstruert slik at de to delene tåen er laget av skyves ut til hver sin side, slik at skoen fylles ut helt på begge sider. Asbjørn Dagestad har samme konstruksjon på de trærne han selger, og jeg ble overrasket over hvor godt mekanismen virker. Problemet med epic er at de kan fylle ut skoene litt skjevt. Uansett hvem du velger vil du nok bli fornøyd.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk endre anbefalingen min til Mens ultra. La rett og slett ikke merke til dem i stad. De er konstruert slik at de to delene tåen er laget av skyves ut til hver sin side, slik at skoen fylles ut helt på begge sider. Asbjørn Dagestad har samme konstruksjon på de trærne han selger, og jeg ble overrasket over hvor godt mekanismen virker. Problemet med epic er at de kan fylle ut skoene litt skjevt. Uansett hvem du velger vil du nok bli fornøyd.

 

Så at de skotrærne de hadde fra Alden der på lørdag var like de som det står Skomaker Dagestad på også. Så vil tippe at de de holder et jevnt godt nivå kvalitetsmessig.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Morsomt... Har prøvd å ringe til 4-5 forskjellige Bexley butikker i Frankriket for å få oppgitt skotre lengden i cm. Samtalen går som regel slik:

What is the length of the shoe trees in size 41?

Sorry, what you say?

how long is the shoe tree in size 41?

voui, size 41 if you use size 41.

But in cm?

41, sorry I got a customer, can't talk now.

 

EDIT: Dro denne setningen på fransk med hjelp av google translate sin innebygde oversettelsesstemme:

Je ne parle pas français, mais combien de temps sont les embauchoirs en taille 41? En centimètres.

 

Skulle være 27 cm lang.

 

Endret av Rankiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
EDIT: Dro denne setningen på fransk med hjelp av google translate sin innebygde oversettelsesstemme:

Je ne parle pas français, mais combien de temps sont les embauchoirs en taille 41? En centimètres.

 

Skulle være 27 cm lang.

 

Original text:

 

"I do not speak French, but how long are the shoe in size 41? In centimeters."

 

...56 translations later Bing and Google give us:

 

"Only about 40 meters Latvia Konstitutyonal tobacco"

 

http://www.ackuna.com/badtranslator :D

Lenke til kommentar
EDIT: Dro denne setningen på fransk med hjelp av google translate sin innebygde oversettelsesstemme:

Je ne parle pas français, mais combien de temps sont les embauchoirs en taille 41? En centimètres.

 

Skulle være 27 cm lang.

 

Original text:

 

"I do not speak French, but how long are the shoe in size 41? In centimeters."

 

...56 translations later Bing and Google give us:

 

"Only about 40 meters Latvia Konstitutyonal tobacco"

 

http://www.ackuna.com/badtranslator :D

 

Haha, fikk dette:

I speak English, but the length of 41 cm size

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...