Gå til innhold

Morrowind, Oblivion eller Skyrim?

114 stemmer

1. 1. Hvilket Elder Scrolls er din favoritt?

• Morrowind
      33
    • Oblivion
      6
    • Skyrim
      75

Anbefalte innlegg

1: Man kan laste ned utallige mods for Morrowind for å få det til å se veldig pent ut.

Det kan vi med Oblivion og Skyrim også etterhvert. ;)

2: I Morrowind og Oblivion kunne man lage egne spells.

I Skyrim kan vi bruke to spells på en gang. Det er ikke det samme som egne spells, men vi har mer frihet til å bruke spells vi allerede har.

2: Oblivion og Skyrim sine steder er litt for generiske. Alt ser så likt ut, men det er litt av samme problemet dem hadde med Fallout 3 spillene siden det er begrensa hva man kan dytte i en Nord-verden eller ørken.

Er enig i at jeg foretrekker Morrowind-verdenen, men Skyrim-verdenen er til gjengjeld mye mer detaljert og interessant.

4: I Skyrim er vi stuck med de få spellsa vi får kjøpt/funnet i løpet av gamet som er mildt sagt kjipt.

Enig der, de kunne hatt flere.

Jeg vil si Morrowind med GFX-mods er overlegent over Oblivion og Skyrim. Pluss at mainstorien er litt skuffende i Skyrim i forhold til Morrowind.

Jeg er ikke så stor fan av historien i Skyrim, men til forskjell fra de andre fire føler jeg at jeg er en viktig del av den, og at verden er levende. For eksempel fulgte jeg han der Rolof (eller noe sånt) ut av tutorialen og inn i den første småbyen (River-ett-eller-annet), og jeg ente opp med å ha en lang samtale med ham, søstra og mannen til søstra. Rolof satt seg til og med ned på en trestubbe. Vet det høres teit ut, men det gjorde at jeg følte han var mer "levende" enn i andre spill. Det gir meg en svært bra innlevelse, selv om jeg vet hele greia er scriptet og blir den samme hver gang vi følger fyren inn i byen.

Så favorittene mine er fortsatt Arena og Morrowind.

Enig, men har Skyrim som en solid tredjeplass. :-)

Jeg kan godta at Skyrim har et tilbakestående inventory/menu-system siden det er en konsollport.

Spiller du på PC? Jeg spiller på PS3 og liker inventoriet. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja likte at jeg kunne bruke to spells, men ble litt kjedelig etterhvert da jeg fant ut hvor lite spells det er der. Bethesda beskytter valget dems ved at vi kan enchante items (noe vi kunne gjøre i Morrowind fra før av^^)

Savner valg av stjernetegn. Om jeg ikke tar helt feil så kunne jeg ikke velge det i starten av spillet :p

Skyrim var ikke så interesant for meg som jeg hadde håpt pga. liten variasjon på steder. Får bare håpe Construction Kit kommer snart så jeg kan spawne noen Daedra Demons med Daedra armor så jeg slipper å lvl smithing til 90 for å bruke Daedra armor^^

Ja spiller på PC ja. Måtte jo få fjerna den software-input greia på musa.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ikke flere spill henter inspirasjon fra andre kilder når det gjelder spells, som f.eks. D&D. Samme flamme/lyn-spellene i alle spill begynner å bli kjedelig. Hva med spells som...

Mirror image, Polymorph (kan jo bli varulv, men ikke som spell), Control winds, Irresistable Dance, Reverse gravity, Binding, Grease, Wall of [fra stein til andre ting], Timestop... etc

• Liker 6
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ikke flere spill henter inspirasjon fra andre kilder når det gjelder spells, som f.eks. D&D. Samme flamme/lyn-spellene i alle spill begynner å bli kjedelig. Hva med spells som...

Mirror image, Polymorph (kan jo bli varulv, men ikke som spell), Control winds, Irresistable Dance, Reverse gravity, Binding, Grease, Wall of [fra stein til andre ting], Timestop... etc

Joda, Beast Form er en Ability du kan bruke når du vil. Er ikke sikker på hvor lang cooldown det er (om det er noen), men du kan forvandle deg når du vil.

Men er enig i at det er for lite variasjon i spells i spill generelt. Ta luft som et eksempel. Vanligvis får vi bare kjedelige saker som å dytte fiendene, litt flyging og så videre. Hva med å tenke litt kreativt? Om du kan styre luften kan du for eksempel kvele fiendene ved å stoppe lufttilførselen deres, løfte dem opp ved å manipulere luften rundt dem (eller i dem), komprimere luften rundt dem og skvise dem som en overmoden banan, tilføre veldig mye luft veldig fort inne i lungene deres så de eksploderer og så videre. Kanskje litt sadistisk, men det får vi leve med. Fiendene derimot... whistle.gif

Lenke til kommentar

Morrowind er og vil forbli favoritten. Spiller det enda en gang i blant. Men må si at jeg lar meg imponere av Skyrim også, altså. Visuellt sett og alt det der så er jo Skyrim overlegent. Men det har nok noe med at Morrowind var det første spillet jeg oppdaget i TES-serien. Nostalgia. :love:

Lenke til kommentar

Daggerfall var mitt favorittspill i serien før Skyrim kom. Men jeg synes faktisk Skyrim er veldig likt Daggerfall når du ser på infrastrukturen (diger verden, masse random quests og dungeons, masse småbugs man må komme seg rundt :p) og tar nå over som min favoritt.

Lenke til kommentar

Jeg stemte på Morrowind fordi det var det første rollespill jeg rundet, for deretter runde det igjen og igjen. Jeg husker fortsatt detaljer, og jeg var faktisk på nippet til å laste ned den HD-modden til Morrowind for et par uker siden, men droppet det.

Oblivion la jeg fra meg relativt fort fordi jeg hatet levelscalingen som så mange andre.

Og Skyrim er jeg kun 20 timer inn i, og for et så svært spill er der jo ikke akkurat et godt nok grunnlag til å bedømme det rettferdig synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg savner det å kunne forvandle seg om til en ulv eller noe slikt og løpe lynkjapt gjennom verdenen og la det dumme øket av en hest stå igjen hjemme. Er enig i at spells i Skyrim er ALTFOR lite variert :/

Lenke til kommentar

Jeg savner det å kunne forvandle seg om til en ulv eller noe slikt og løpe lynkjapt gjennom verdenen og la den irriterende skalalltidhjelpetilikamp av en hest stå igjen hjemme. Er enig i at spells i Skyrim er ALTFOR lite variert :/ Jeg vil ha spells som bare er for gøy. Alt trenger ikke å være combat-relatert!

Lenke til kommentar

Jeg savner det å kunne forvandle seg om til en ulv eller noe slikt og løpe lynkjapt gjennom verdenen og la den irriterende skalalltidhjelpetilikamp av en hest stå igjen hjemme. Er enig i at spells i Skyrim er ALTFOR lite variert :/ Jeg vil ha spells som bare er for gøy. Alt trenger ikke å være combat-relatert!

Nettopp. Du kan gjøre masse forskjellig som ikke er combat-relatert i spillet, men når det kommer til magi, er det nesten bare for å slåss. Hadde vært kult om du hadde telekinesis-spells, spells som låser/åpner dører, magi som påvirket været, eller fryse vannet så du kunne gå på det, summone ting (legge igjen sverdet hjemme, tilkalle det hvis du trenger det likevel), magi som kan tyde skrift på et ukjent språk... etc.

Lenke til kommentar

Hmm, hadde en følelse på at Oblivion ble å ligge langt etter de andre. :p

Spør man dumme spørsmål, så får man dumme svar. Å velge mellom disse spillene er som å velge mellom is, kake eller pai.

Så har vi disse smådroltene som aldri har spilt noe annet enn Skyrim, og legger hat på de andre for "Ugly graphics LOL!".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...