Gå til innhold

Hjelp med blitz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På venstre side av kameraets front "sett bakfra" finner du knappen for og poppe opp blitsen, virker denne ?

Har du brukt ekstern blits på kameraet ?

I programmodus "auto/grønn firkant" skal blitsen poppe opp automatisk hvis det er litt mørkt, gjør den det ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei - det ligger en liten knapp med blitz tegn rett bak utløserknappen oppe til høre på kameraet, det skjer ingenting når jeg trykker på den.

Ja jeg har forsøkt å bruke ekstern blitz på kameraet, men fikk den ikke til å fungere. Fiklet ikke så lenge med det...

Hvis jeg forsøker å sette på auto (enten grønn firkant eller P) og tar bilde i mørkt rom så kommer ikke blitzen opp.

Lenke til kommentar

Det er en helt vanlig feil som kan oppstå på alle Canon eos-kameraer, du kan reklamere på det og få reparert feilen eller fikse den selv, bruk en nål eller lignende og lirk den ut igjen, bare hver klar over at hvis du ødelegger noe der så kan du få problemer med garanti.

Når du bruker ekstern blits så dytter du ned en bryter inne i blits-skoen, og når du tar av den eksterne blitsen vil den ikke følge med opp og da tror kameraet at det fortsatt er montert en blits på kameraet og vil ikke la den interne blitsen poppe opp.

Du burde være forsiktig med og teste blitser som ikke er dedikert til kameraet, er du riktig uheldig så kan du brenne istykker blits-systemet., da er det bedre og skaffe en hotshoe-dippedup som regulerer til riktig spenning, eller kjøpe en original blits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...