Gå til innhold

[Løst] Subwoofer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2x18" vil vel gi noe mer bass...(Eller riste bass)... Har hatt 1x18" som lagde rimelig grei risting i huset :)

24" har som du ser samme forsterker som 18"

Så jo mindre elementet er jo hardere bass(I teorien) jo større det er jo mer rister tingene :)

Kjører selv en Fence Audio 15"(450WRMS) og en Attack 10"(100WRMS) og har ikke fått lov til å teste ytelsen til 15" enda pga. de under angry.gif

Lenke til kommentar

Nå ble jeg forvirret jeg. Hva er best av to 18 tommer eller en 24? Hvem gir mest bass (riste bass). Hvor mye forskjell er det?

Det er en veldig dum sammenligning. Det avhenger av veldig mye mer enn bare størrelsen på elementene.

Du finner 8" som gir de fleste 12" juling, og du finner 12" som spiller så hardt at de fleste 8" vil gå i stykker bare de er i samme fylke. Det avhenger av hele annlegget.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg forvirret jeg. Hva er best av to 18 tommer eller en 24? Hvem gir mest bass (riste bass). Hvor mye forskjell er det?

Det er en veldig dum sammenligning. Det avhenger av veldig mye mer enn bare størrelsen på elementene.

Du finner 8" som gir de fleste 12" juling, og du finner 12" som spiller så hardt at de fleste 8" vil gå i stykker bare de er i samme fylke. Det avhenger av hele annlegget.

Det er disse jeg snakker om http://www.fnky.no/product.cfm?id=499&path=43,46 og http://www.fnky.no/product.cfm?id=120&path=43,46 ikke hvem som helst subwoofer.

Endret av andreasbjonness
Lenke til kommentar

Gå for dobbel 18". To forsterkere, biiittelitt mer membranareale, to svingspoler å fordele varmen på gir mindre økning av motstand ved høyt volum, som igjen gir lavere effektkompresjon som igjen gir mer output og lavere forvrengning.

I tillegg har du plasseringsfordel, 2x18" vil høyst sannsynlig koble bedre til rommet enn 1x24".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...