Gå til innhold

Fisker på båt

s1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som har kjennskap med å være fisker på båt?

Hørte en kompis som snakket om at han hadde startet på båt som fisker, jeg forsto at han skulle være 6-7 uker på båten, og 7 uker fri.

Han var lærling, og tjente 65k i månen.

Om dette er tilfellet er et jo verdt å vurdere det.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å være fisker er lettjente penger, dersom du kommer deg på rett båt. Jeg jobbet 2 år som lærling på en ringnotsnurper, og der jobbet vi minimalt. Hadde brovakt 4 timer i døgnet, og jobbet på dekk kanskje 10-20 timer i uken. Lønnen til de som hadde jobb som fisker (ikke lærling) lå de siste 2 årene på rundt 8000kr per dag. , men jeg fikk heldigvis jobbe en del som fisker. En ringnotsnurper er i drift ca 5 mnd i året, så det ble 5mnd sommerferie på meg. Men dersom du får jobb på en line/garnbåt er du i arbeid 12-16 timer i døgnet i 6-7 uker, og der er lønnen 3-4000kr per dag. Det er vanlig å få halv lønn første turen, og så full lønn på turene etter det. Jeg vil absolutt anvefale ringnot, men det er utrolig vanskelig å få jobb der, men du kan vere heldig! De fleste rederi betaler forresten for sikkerthetskurs (IMO-40) og legeattest for de som arbeider der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...