Gå til innhold

Hva skjer hvis man spiser tørris?

Anbefalte innlegg

Flytende nitrogen fordeler seg raskt og jevnt i munnen på samme måte som vann, og får dermed en veldig stor overflate som fordeler vekten og øker fordampningen nok til at vesken "svever" i munnen og ikke kommer i kontakt med kroppen.

Tørris derimot, kommer i direkte kontakt med kroppen pga overflaten. Man skjønner raskt at det ikke er noe lurt å putte det i munnen, for det gjør vondt å ta på. Det stikker.

Spiser man tørris vil man veldig fort få frostskader i spiserør og mage.

Jeg vil nok tro at det er lett å finne ut hva som har skjedd. Frostskader er veldig lett å se, og analyserer man det skadede vevet og det omkring vil jeg tippe nitrogennivået er målbart høyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flytende nitrogen fordeler seg raskt og jevnt i munnen på samme måte som vann, og får dermed en veldig stor overflate som fordeler vekten og øker fordampningen nok til at vesken "svever" i munnen og ikke kommer i kontakt med kroppen.

Tørris derimot, kommer i direkte kontakt med kroppen pga overflaten. Man skjønner raskt at det ikke er noe lurt å putte det i munnen, for det gjør vondt å ta på. Det stikker.

Jeg vil nok tro at det er lett å finne ut hva som har skjedd. Frostskader er veldig lett å se, og analyserer man det skadede vevet og det omkring vil jeg tippe nitrogennivået er målbart høyere.

Så man kan drikke flytene nitrogen ?

Lenke til kommentar

Så man kan drikke flytene nitrogen ?

Nei, absolutt ikke. Men man kan holde litt i munnen om man er litt forsiktig.

Det flytende nitrogenet vil danse rundt i munnen som en dråpe vann på en varm kokeplate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...