Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av og går ikke på igjen.

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en ny pc, som jeg har bygd selv. Har problemer med den siden den skrur seg av og det kan ta lang tid (fra 10 min til noen timer) før jeg kan skru den på igjen. Når jeg prøver å skru den på etter den har skrud seg av, så får jeg ingen reaksjon fra pc`en. Jeg kan se på hovedkortet at den lyser. Når det først har skjedd skjer det mer hyppigere.

Jeg har prøvd å starte den manuelt fra hovedkortet etter den har skrudd av seg selv og får ingen reaksjon.

Har oppgradert bios og firmware på hardisk sjekket om kabblene i pc`en er slik som det skal.

Har sjekket tempratur med hwmonitor og alt var som det skulle.

Klarer ikke å se hva som er problemet med pc`en. kan spille BF3 med den beste grafiken uten problem, men etter 2 timer skrur pc`en seg av.

hardware i pc:

NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR FORCE SERIES 3 2.5" 60GB SSD MLC

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

ASUS P8P67 EVO B3 P67 S-1155 ATX

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

FRACTAL DESIGN NEWTON R2 800W MODULAR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et annet hovedkort, strømforsyning du kan prøve med? Er ikke så lett å få testa grundig selv vist du ikke har måleutstyr.. Du kan også koble hovedkortet ditt til en "speaker".. i mitt tilfelle følgte det med en liten ledning til hovedkortet som du plugger inn i HD-Audio og voila, så får du feilkoder når maskinen starter.. Vist det er feil på noen av komponentene kan man ofte høre det på feilkodene ;)

Endret av NewKleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...