Rembrandt Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei, lurer på om noen som skal ta privatist eksamen i engelsk skriftlig vgs 1 året? hvordan har dere forbredt dere og hva bør man gjøre for å bli klar til eksamen? Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jepp, har den på Mandag. Hittil har jeg bare lest litt på engelskboka, men forberedelsesdelen kommer jo i morgen... Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg skal også ta den. Har ikke forberedt meg noe, men jeg skal finne informasjon når vi får forberedelsen, er det noen som vet hvor denne ligger? Ellers må jeg vel se over grammatikken. Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Her er forberedelsesdelen: http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/H11/Forbr_18_november/ENG1002_1003_Engelsk_Fellesfag_F_H11.pdf Lenke til kommentar
Erikken Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Har også denne på mandag, og har satt meg godt inn i forberedelsesdelen. Sitter nå og ser på gamle eksamener og tilhørende forberedelsesdeler og sammenligner disse for å få en viss idé om hvilke type oppgaver man får! Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hvordan oppgaver i eksamen tror du det kommer? Lenke til kommentar
Erikken Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Hvilke typer oppgaver jeg tror kommer: Av typen som har vært på tidligere eksamener. Del1: grammatikkoppgaver(velge riktig alternativ), tekstforståelse (hva er innholdet i teksten, hvilket alternativ skal hvor?) sjangerforståelse ( i hvilken sjanger er teksten skrevet og hvorfor - eksempler som underbygger påstand) Skrive i forskjellige sjangre( formell/uformell/til en kompis/til et barn/til en oldemor/en reklametekst/jobbsøknad/personlig brev/rapport osv). Del2 valgfri skriveoppgave basert på forberedelsedel(skrive en artikkel ser alltid ut til å være et av alternativene, mens de andre er mer åpne for eget valg - feks essay,biograf). Mer spesifikk enn det er umulig å bli, spesielt del 1 er helt åpen. I Del2 er det nok minst én oppgave om å skrive en artikkel angående kildekritikk og relevans(ref forberedelsesdel). Det er lurt å ha med noen tekster angående emnet slik at man har noe harde fakta å slå i bordet med på en slik oppgave(husk kilderhenvisninger!). Selv håper jeg på å måtte skrive en nyhetsartikkel i Del2. Endret 18. november 2011 av eriklepe Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg fikk forberedelsesdelen i dag og har eksamen på mandag. Har ikke peiling på hvordan jeg skal forberede meg. Jeg går VG2 og husker ikke alt fra de forskjellige sjangrene (brev, formell/uformell osv.) og har ikke engelskboka :O Er det noe nettsted eller noe hvor jeg kan se hvilke sjangrer jeg må kunne fra fjor? I del 2 tror jeg bare jeg kommer til å komme på noe på eksamen. Har brukt å gjøre det uansett hvor mye jeg vet på forhånd og det gikk bra i engelsken i fjor i allefall (har eksamen nå fordi jeg ble trukket opp i fjor, men var syk). Er kilder i del to et krav? (ble litt knotete innlegg, men håper dere forstår ) Hadde vært interessant å høre hvordan dere forbereder dere også Lenke til kommentar
Erikken Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Kildehenvisninger er lagt endel vekt på i mange andre fag også, og del to på denne eksamen handler om nettopp kilder og kildebruk. Og om man bruker kilder for å underbygge påstander/argumenter i teksten på eksamenbør jo kildehenvisninger til disse være på plass. Mener jeg ihvertfall! Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 noen som har noen utdypende forklaring på "tegneserien"? Lenke til kommentar
Erikken Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 1. Ikke alt som står skrevet er nødvendigvis korrekt.(man skal være kritisk til alle kilder, og ikke bruke kilder som ikke oppfattes som troverdig) 2. Du risikerer å stryke dersom du plagierer.(tekster skal være egenprodusert og ikke kopiert direkte fra nett) Tittelen er jo også noe ironisk:(The Whole Internet Thruth) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå