Redlot Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei Har en 26" lcd fra sharp som jeg har hatt en god del år. Nå i det siste har bare bildet forsvunnet når jeg skrur den på. Men lyden er fremdeles der. Noen ganger når jeg skrur den på får jeg ikke bilde i det hele tatt men bare lyd. Og noen ganger så er bildet der en liten stund før det forsvinner. Og tilslutt så kan jeg skru det på og bildet forsvinner ikke. Så å skru på tv'en nå for tiden er som og spille bingo. Kanskje noen ser glede i det men det gjør ikke jeg. Var sekundet unna og hive hele driten ut vinduet. Men har desverre ikke råd til ny for øyeblikket så er det noen snille sjeler ute der som kan være behjelpelig med hvilken hjerneskade tv'en har fått. Det som frister mest er og bare sprenge hele driten men får se om det er håp. Alle svar mottas selvfølgelig med stor takk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hvis du karer å se et svakt bilde så er det mest sannsynlig bak belysningen som har tatt kvelden . hva du mener med Og tilslutt så kan jeg skru det på og bildet forsvinner ikke. forstår jeg ikke helt . Men hvis det er et bilde som vises på skjermen selv om den er slått av så kalles det for innbrenning. Dette er noe som ikke kan skje med lcd skjermer Jeg kan også tolke det slik at sv/på knappen ikke fungerer eller at du ikke får slått av tv-en. Da er det noe mere alvorlig som er på ferde. så lenge det er bare bak belysningen så bør du ta kontakt med en tv reparatør og høre hva reparasjonen koster eller så er det neppe noen vits å bruke penger på reparasjon da kostnadene kan bli det samme som det du kan kjøpe en ny for. Det var mine spekulasjoner Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Siden du hører lyden hele tiden tyder det på at problemet ligger i selve panelet. Det er vanskelig å si noe helt sikkert, men siden tv-en er gammel er det mulig baklyset begynner å gi seg. Lenke til kommentar
Redlot Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Hvis du karer å se et svakt bilde så er det mest sannsynlig bak belysningen som har tatt kvelden . hva du mener med Og tilslutt så kan jeg skru det på og bildet forsvinner ikke. forstår jeg ikke helt . Men hvis det er et bilde som vises på skjermen selv om den er slått av så kalles det for innbrenning. Dette er noe som ikke kan skje med lcd skjermer Jeg kan også tolke det slik at sv/på knappen ikke fungerer eller at du ikke får slått av tv-en. Da er det noe mere alvorlig som er på ferde. så lenge det er bare bak belysningen så bør du ta kontakt med en tv reparatør og høre hva reparasjonen koster eller så er det neppe noen vits å bruke penger på reparasjon da kostnadene kan bli det samme som det du kan kjøpe en ny for. Det var mine spekulasjoner Neinei er ikke svakt bilde. Det er ikke noe bilde i det hele tatt! Det er enten HELT normalt eller HELT svart. Er ingen mellomting. Men lyden funker hele tiden. Tv'en fungerer ellers helt normalt. Er ikke innbrenning. Siden du hører lyden hele tiden tyder det på at problemet ligger i selve panelet. Det er vanskelig å si noe helt sikkert, men siden tv-en er gammel er det mulig baklyset begynner å gi seg. Men slår baklyset seg bare av og på når det gir seg? Endret 17. november 2011 av NbD Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Da er min spekulasjon at det er en r del som styrer panelet som har eller holder på å ta kvelden Man kan heller ikke utelukke at selve panelet er ødelagt Her blir det en del ting å velge mellom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå