phsyco Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Vi har 2 stk Avocent DSR2035 som per i dag har en arbeidsstasjon koblet til hver. På grunn av fremtidig plassmangel på serverrommet tenkte vi å kaste ut den ene arbeidsstasjonen og koble sammen kvm switchene. Etter det jeg har lest skal det være en ganske lett prosess, men jeg har ikke funnet noen guide på det. Det jeg har prøvd å gjøre er å koble port 1 på den ene kvm'en til port 1 på den andre kvm'en. Da viser begge at det er link på porten, men det dukker ikke opp noe i konsollet.... Er det riktig å koble det på denne måten? Evt. hvordan skal det kobles? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Har ikke noe løsningen til deg, men hvorfor ikke bruke IP-KVM bokser istedenfor? Da trenger du ikke den arbeidsstasjonen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Uten å ha noen kjennskap til Avocent sin linje, så er vel vanlig cascade-konfig at man kobler konsollet på den ene til en port på den andre. Deretter må man søke opp cascading switches på hovedswitchen og vips så har man alle portene tilgjenglig fra den ene. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Har ikke noe løsningen til deg, men hvorfor ikke bruke IP-KVM bokser istedenfor? Da trenger du ikke den arbeidsstasjonen. Det er IP-KVM switcher Men det er fortsatt kjekt å ha en arbeidsstasjon i serverrommet. F.eks. når man skal ta ut backup taper. Da må man kjøre en kommando for å få ut de første tapene, ta de fysisk ut og så kjøre en ny kommando for å ta ut neste batch. Og til slutt skal man samme runddansen med å sette inn nye tapene Uten å ha noen kjennskap til Avocent sin linje, så er vel vanlig cascade-konfig at man kobler konsollet på den ene til en port på den andre. Deretter må man søke opp cascading switches på hovedswitchen og vips så har man alle portene tilgjenglig fra den ene. Var det jeg tenkte også, men det fungerte dårlig her. I tillegg er switchene eol, så det er ikke support å få heller... Så jeg får nok bare droppe det, men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå