Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Borttauet bil, pga veiarbeid. Min regning? Bil til vraking..

Bleenda

Anbefalte innlegg

Heihei, våknet til en lite kjekk telefon idag, har en gammel men god 520i stående hjemme (studerer borte så er ikke hjemme til dagelig men nøkkel ligger hos en venn) bilen er avregistrert men står sånn ca på tomta vår vil jeg påstå, litt i gråsonen for det er en garasjerekke vi eier utenfor og litt rundt, og på enden der vår er har vi litt ekstra plass. Der parkerte jeg bilen, og der har den fått stått i fred til nå. Fikk en telefon fra Falk som sier at dem har tauet vekk bilen pga veiarbeid der oppe, og må ha et sted å sette den? Jeg har ingen steder å sette bilen så eneste løsning for meg da var å vrake herligheten min.. sjoføren hadde det travelt og skulle fjerne flere biler, han kunne ikke sette den i garasjen for meg og jeg måtte betale ekstra om han skulle kjøre den noen andre plasser. Som student har jeg ikke råd til dette og det endte med at jeg måtte vrake den.. i tilegg må jeg betale for borttauingen. Hva faen er dette for noe tull? Jeg er mildt sagt irritert, hadde politiet brukt en kalaori og ringt meg i stedenfor hadde tatt meg 2 minutter å få personen med nøkkelen til å kjøre den inn i garasjen, som er 1 m fra der bilen står. Har dem lov til dette? Har virklig lyst å ta en telefon til dem å si akkurat hva jeg mener, men det er lite vits om dem har all rett på sin side, så noen smart hjerner der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den ikke sto på noen sin eiendom du hadde lov til å parkere den, så forstår du sikkert at eier(enten det er offentlig eller privat) ikke ønsker å ha den der over tid. Spesielt ikke avskiltede biler. Du kan og sjekke veitrafikkloven §17. Der står det maks 14 dager.

Og hvorfor sto den ikke i garasjen siden du allikevel kunne sette den der?

• Liker 3
Lenke til kommentar
men står sånn ca på tomta vår vil jeg påstå, litt i gråsonen

Du sier jo det selv.. på kanten av det som er riktig. Bare fordi bilen fikk stå i ro fram til nå, betyr ikke at det var riktig at den stod slik som den gjorde.

Er ikke politiets ansvar å ringe deg for å forklare noe som du selv visste, at bilen stod dårlig til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Yey, ingen beskjed fra kommunen om asfalteringen, derav kommunen tok regningen etter en sinna telefon. Og som jeg trodde området er eid av nabolaget. Ikke kommunen. Win.

Nei men politiet skal utføre arbeidet etter gjeldene regler? Og så lenge den står på vår eiendom så kan ikke politiet bare stikke av med den og gi meg en små irritert tone å be meg sjekke om det er vår eiendom. Dette burde dem gjøre selv før dem lager problemer for meg, vertfall når det faktisk viste seg å være vår eiendom.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...