taslehoff Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei! Er ganske nye på forumet her, men trenger litt hjelp fra dere :-) Jeg er i markedet for en ny fotosekk, og er litt usikker på hva jeg ønsker meg. Jeg reiser en del interkontinentalt (tre turer til Asia og Afrika de neste to månedene), og trenger en sekk som kan få med seg både fotoutstyr og nok stæsj til å fungere som eneste sekk for et par dager. På den måten kan jeg legge det meste av bagasjen på hotellet, og bare ta med meg fotosekken når jeg skal ut i felt for noen dager. Jeg har sett på Airport TakeOff™ Rolling Camera Bag, men mangel av magebelte gjør meg litt betenkt. Noen som har erfaring med å gå med denne på ryggen over en periode? Jeg har også sett på Tenba Shootout: Medium Rolling Backpack, er det noen som har erfaring med denne? Den ser fin ut, men finner ikke så mye på nettet om den. Og vet noen om den er å få tak i i Norge? Tamrac har også en Big Wheels Rolling Photo Backpack - LP7, som er litt i samme sjiktet. Noen som har prøvd denne, og vet om den selges i Norge? Hvis noen har noen erfaringer med disse (eller andre tilsvarende sekker), hadde jeg vært veldig takknemlig! Mvh Einar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Må sekken ha hjul? Mitt inntrykk er at sekkene med hjul har mindre gode løsninger for remmer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Har egentelig ingen ting med saken og gjøre, men hadde det ikke vært genialt og kombinere handtaket med et etben-stativ/pod Tilbake til topic, Cam-bag reviews har en ganske stor mengde bager/sekker og sjekke ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Det var lurt å linke til Cambags. Det var en Tamrac importør i Norge før, men det ser ikke ut til at det finnes lenger. Tenba har vel heller ingen importør for tiden. Tamrac'en ser egentlig mer interessant ut enn ThinkTank utgaven. Tamrac har en tendens til å være seriøs på rem-siden. Lenke til kommentar
taslehoff Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Må sekken ha hjul? Mitt inntrykk er at sekkene med hjul har mindre gode løsninger for remmer. Sekken må kanskje ikke ha hjul, men det hadde vært en fordel. Spesielt ved flyplassopphold og sånt liker jeg å få mest mulig vekt av ryggen. Jeg reiser også vanligvis med 75-liter ryggsekk med alt av vanlig stæsj, så da må fotosekken bærer på magen hvis den ikke har hjul. Takk for tipset om cambags.com, skal sjekke det ut :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå