DCG Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Begynner å få mange maskiner og enda flere nettverkskabler i rackene mine. Jeg trenger noen tips til hvordan man burde merke kablene på best mulig måte. Jeg har forsøkt å bruke Dymo-lapper, noe som fungerer greit hadde det ikke vært for at limet etterhvert forsvinner og lappene faller av. Det er snakk om nærmere 150 kabler for øyeblikket, men antallet vil øke, så en enkel og rask måte å merke på er å foretrekke. Jeg ser BlackBox har mye forskjellig tilgjengelig. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Snap-Lock'ene til BlackBox er fine og holdbare, men litt knotete å endre på i ettertid. Ellers er første bud mht til orden på serverrommet, å ha forskjellige farger på kablene til servere, clusternettverk, SAN, switcher osv. Lenke til kommentar
avo Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Panduit merkemaskin fra Jørgen Holmefjord... Bruker den selv, og er happy. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det mest anvendelige må være nummermerking. Du får kjøpt sett med masse tallringer. Disse kan festes i begge ender av kabelen, før terminering. Sett dem sammen til en ID, f. eks.: VLAN 1: 1001-1999 VLAN 2: 2001-2999 VLAN 3: 3001-3999 Oversikten over hvilken ID som er hva har du i et linjeskjema digital (evt. på print). Når du begynner å få så mange kabler som du snakker om her, er et linjeskjema nødvendig uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå