Gå til innhold

Knausgård - Min kamp-serien - Noen som har lest?


Anbefalte innlegg

Leser ikke mye bøker, blir som oftest en pocketkrim eller to i sommerferien, men noen lesehest er jeg definitivt ikke.

 

Leser nå om Knausgård i avisene som har kommet med sin bok nr. 6 i Min Kamp serien som visstnok er en selvbiografiinspirert romanserie.

 

Det første som slår meg er at jeg synes det er utrolig at noen som ikke har vært med i tre kriger, gift 4 ganger, spilt på landslaget i fotball OG vunnet "Skal vi danse" har nok materiell i en alder av 42 til å skrive 6 bøker om livet sitt. Når i tillegg den siste visstnok skulle være på 1300 sider, lurer jeg enda mer.

 

Jeg har jo skjønt at det har blitt skrevet noe om familien som familien ikke setter pris på, men likevel å ha så mye å si at man kan fylle 6 bøker?

Eller skrives det mye skjønnlitterært rundt?

 

Hvilken familiekonflikt er det egentlig som ligger til grunn for disse bøkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er en spesiell hendelse det er snakk om. Det er vel mer en prinsippsak, det at privatlivet til han (onkelen) og familien ikke burde blitt offentliggjort i det hele tatt.

 

Men uten å ha lest noen av artiklene, vil jeg tippe at delen i første boken som omhandler begravelsen til faren til Karl Ove, kan ha vært hard å svelge for de nærmeste pårørende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anbefaler deg å lese bøkene før du kritiserer. Prøv å skriv ned alle viktige (og mindre viktige, men likevel minneverdige) opplevelser du har hatt fra du var 0 til 42. Deretter reflekterer du rundt de. Deretter utbroderer du opplevelsene der leseren får en førstehånds beskrivelse av hvordan de var for deg. Deretter legger du til et rikt språk. Deretter legger du til flere essays som reflekterer rundt viktige ting i livet. Hvor langt har du komt nå? ;)

Endret av danba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...