Twinflower Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei For et par dager siden publiserte itavsen en artikkel om iPhone 5. Denne artikkelen var vinklet noe annerledes enn Tek.nos tilsvarende artikkel, og ville ha oss til å tro at prototypen for den kommende iphone5 allerede var ferdig. Selv om jeg er generelt en fan av Apple, begynner jeg å bli lei av itavisens stadige (ofte grunnløse) rykte-artikler. Jeg skrev derfor en kommentar som lød noe ala dette (ikke helt ordrett) "Kjære redaktør Kan dere vær så snill å slutte å publisere artikler som dere vet selv er tull og tøys? Det er a) pisse dårlig journalistikk, b) kun for å tjene lettjente penger på klikk og c) dårlig gjort mot leserene deres" Noen timere sjekket jeg innom for å se om jeg hadde fått noen svar fra redaktøren (som stadig vekk figurerer i kommentarfeltet). Innlegget mitt var på toppen med ørten likes, men må ha vært dårlig reklame for itavisen, for noen timer senere var innlegget borte og jeg har fått en brysk beskjed fra kommentarsystemet om at nettsiden har blokkert tilgangen min. Deretter sendte jeg en kortfattet og saklig mail hvor jeg bad om begrunnelse for utestengingen som 2 dager senere enda ikke er besvart. Nå er ikke dette noen personlig krise for meg ettersom jeg betrakter itavisen som den minst seriøse itbaserte nettavisen i Norge, men rent prinsipielt så synes jeg dette stinker. Jeg savner ikke å kommentere artiklene, men jeg blir provosert av behandlingen deres. 8 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 ..., men rent prinsipielt så synes jeg dette stinker. Hvilket prinsipp er det du tenker på? Geir P.S. Om dette er annet enn et hjertesukk fra TS, så burde den kanskje flyttes til Media? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Jeg aner ikke hvilket underforum som passer seg, så jeg safet med OT-bare Det prinsippet jeg tenker på er at man svarer saklig på saklig kritikk, ikke binder munnen min og kaster meg ut. Sistnevnte er metoder fra mindre vennlige regimer rundt om i verden. Lenke til kommentar
tole Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det er jo ikke rart at en fjortiss-avis reagerer på fjortiss-vis når du prøver å dunke litt vett inn i skallen på de. Svaret ditt som ble sensurert; Redaktøren her. Takk for nyttig innspill. Vi er klar over at vi stinker og er totalt uetterettelige, men vi kan jo ikke gå ut offentlig å bekrefte det. Det kan jo være at en annonsør faktisk leser det, derfor slettet vi innlegget ditt. Vi gidder ikke å sjekke detaljer i sakene våre heller. Det får da være grenser for krav fra dere lesere. Vi regner ærlig talt med at folk bare ser på bildene og trykker på bannere. Teksten er bare der for at ikke hele siden bare skal være reklame. Vi skal ta opp på redaksjonsmøtet å bare sette inn "Lorem ipsum dolor" over alt slik at vi ikke kommer med masse tullestoff som fordummer våre lesere. Men seriøst, hvorfor gidder du å lese den siden ? 3 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Anbefaler deg å bare la være å lese på itavisen. Om det faktisk stemmer at de tjener på klikk så vil det jo bare være bra at de mister lesere, så kanskje de faktisk begynner å skrive artikkler og ikke bare søppel, synsing og kopierte artikkler fra andre kilder. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Det er jo ikke rart at en fjortiss-avis reagerer på fjortiss-vis når du prøver å dunke litt vett inn i skallen på de. Svaret ditt som ble sensurert; Redaktøren her. Takk for nyttig innspill. Vi er klar over at vi stinker og er totalt uetterettelige, men vi kan jo ikke gå ut offentlig å bekrefte det. Det kan jo være at en annonsør faktisk leser det, derfor slettet vi innlegget ditt. Vi gidder ikke å sjekke detaljer i sakene våre heller. Det får da være grenser for krav fra dere lesere. Vi regner ærlig talt med at folk bare ser på bildene og trykker på bannere. Teksten er bare der for at ikke hele siden bare skal være reklame. Vi skal ta opp på redaksjonsmøtet å bare sette inn "Lorem ipsum dolor" over alt slik at vi ikke kommer med masse tullestoff som fordummer våre lesere. Men seriøst, hvorfor gidder du å lese den siden ? Herlig svar. Du er nok ikke langt unna spikeren. Når det gjelder hvorfor jeg gidder å lese itavisen så kan jeg sammenlikne det med at jeg hater bladet Se og Hør, men om jeg kjeder meg på et venterom så kan jeg alltids bla i det for å få tiden til å gå. Anbefaler deg å bare la være å lese på itavisen. Om det faktisk stemmer at de tjener på klikk så vil det jo bare være bra at de mister lesere, så kanskje de faktisk begynner å skrive artikkler og ikke bare søppel, synsing og kopierte artikkler fra andre kilder. ALLE nettaviser tjener penger på klikk. De får nemlig betalt av annonsørene etter antall klikk det er inn på den aktuelle siden/artikkelen annonsen vises på. Det er derfor kvaliteten på nettaviser har gått i gulvet (samtidig som alt som har med pupper å gjøre blir laget en sak av). Alt handler dessverre om å få lesere til å klikke seg inn på en artikkel. Om vi klikker oss inn på grunn av at vi er provosert, nysgjerrig eller interessert spiller ingen rolle. Hvorfor tror du det flommer over av Apple-nyheter? Jo fordi alle har en mening om Apple. Om vi liker eller hater Apple, så er det nesten garantert et klikk fra oss. Easy money. Det hadde vært MYE bedre om nettaviser fikk betalt for hvor lenge man oppholt seg på en side. Det ville forhåpentligvis oppmuntret til intelligente, dyptgående og interssante artikler. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Skjønner frustrasjonen din, men ville nok bare ignorert det og ikke brydd meg nevneverdig. ITavisen er vel bare søppel uansett. Utestengningen du har fått viser også hvor lite seriøse de er. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Jeg ignorerer jo selve utestengingen, det var ikke noe tap i seg selv. Men jeg klarer ikke å unngå å bli provosert over hvor amatørmessig og lite seriøst man kan drive en nettavis. Skulle trodd den var ledet av 14-åringer. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Skulle ikke forundre meg Da jeg var 14 fikk jeg tilbud om å være med i redaksjonen på ITpro, så...alt er mulig Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 hah. Tenkte å prøve meg på en forsiktig kommentar (til nok en håpløs Apple-relatert artikkel), men jeg er visst fremdeles bannlyst fra denne blekka Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 alle aviser bedriver selektiv moderering av kommentarfelt, enhver kommentar som er negativ mot enten avisen eller imot avisens politiske retning blir umiddelbart fjernet, selv om den er helt innafor reglemanget. Dette skjer i absolutt alle nettaviser, UTENUNNTAK. jeg har hundrevis av "fjernede" innlegg på nettaviser. Jeg har hundrevis av fjernede poster på dette forumet av akkurat samme grunn også. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Og hvis man har veldig lyst til å lese en artikkel der, så kanskje man kan installere AdBlock eller noe lignende. Dermed får i alle fall ikke avisen noen reklame-inntekter når man leser en artikkel hos dem. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 De har aldri fått og vil aldri få en annonsekrone på grunn av meg. Ikke fortjener de* noe heller ettersom alle artiklene er kopiert fra sider som macrumors og liknende. Kopiert, dårlig oversatt, laget spekulativ klikkhoretittel og fjernet både substans og innsikt. Jeg tror jeg leser itavisen av samme grunn til at folk ser på luksusfellen; Man godter seg av andres utilstrekkeliget. Eller noe slikt *= nå er det vel egentlig "han" siden Trond Bie tok over hele sjappa når tidligere redaktør Tore Neset rullet inn årene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå