Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon kommer i 2012 (PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir nok mindre og mindre first party games framover for kostanden blir høyere og høyere med å lage spill :ph34r:

sony har ikke levd opp til siste gen salgs tall ms har hatt en massive boost :thumbup: og rrod mot ylod? finnes vel knapt en 60 gig ps3 igjen som funker nå :ohmy:

This.

Spill blir bare dyrere og dyrere og lage. Og det er mange utviklere (spesielt de små) som går under med å selge et spill som ikke generer nok inntekter. Det er også mye mer penger å hente hvis man går multi platform. Så tror nok det er riktig.

Når det gjelder spill _RENDRET_ i 4k, så vil da ta flere flere flere år, 7-8 minst. Er ingen kort i nærheten i dag engang som klarer det. Blir bare som det er nå, at alle spill rendres i 720p og så skalert opp til 1080p, men det gjør det ikke bedre.

Men blir spennende å se hva som kommer, jeg håper bare de ikke liker den så liten og så billig som mulig, da dette som regel går utover hardware inni.

Lenke til kommentar

GTX 580 takler ivertfall 1080p. Håper jo at neste konsollgenerasjon takler dette. Og neste der igjen 4K.

Kan heller ikke sammenligne konsollspec mot PC da PC'er har ca 30 prosesser kjørende i bakgrunnen og et operativsystem som krever sitt. Se på PS3 og Uncharted 3, hvilke spill på PC kan matche grafikken der ? Ingen som jeg vet om. Råeste vi har er Metro 2033 men det er dårlig i forhold til Uncharted 3. Sier litt om hvor skalerbar konsollene egentlig er kontra PC.

De stedene der Uncharted 3 virkelig ser bra ut er video sekvensker, altså pre-rendered cut-scenes. Spillet kjører også i 1280x720 i 30FPS, har en god del aliasing og viser andre svakheter som veldig low-res skygger. Ellers, utenom å være nokså teknisk imponerende, viser Naughty dog med Uncharted 3 hvor veldig viktig det artistiske har å si for grafikken. Jeg vil likevel si at spill som Crysis (til tider) og ikke minst Battlefield 3 ser bedre ut, dette blir også noe annet enn en onrail "shooter".

Det er ikke som at Uncharted 3 ikke kunne ha sett bedre ut om det var et PC eksklusivt spill, langt ifra.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vil nok ikke si så mye på det men jeg har hørt om forskere som prøver å gjøre en vanlig pixel ti ganger mindre men med de samme detaljene en vanlig pixel har. Noe som i teorien vil få feks spille 8K oppløsning på feks video på samme hardware som bare takler 1080P.

Men det er bare eksperimentelt vil jeg tro. Men bare løse rykter ennå. Tenk å prøve å redefinere en pixel.

Dette går ut på at istedenfor å lage en stadig kraftigere hardware for å få mer pixler så gjør man at pixlene glir lettere gjennom hardwaren istedenfor.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal være glad eller trist jeg... Har ikke plass til 3 nye konsoller i stua og føler PS360Wii har mye underholdning å gi meg fortsatt, (er tross alt snakk om 50-100 spill i backloggen).. :p Jeg håper ikke det blir noen endringer på kontroll-oppsett, slik at alt skal styres via noe "motion". Jeg spiller for å ha det gøy mens jeg slapper av, trene gjør jeg ved siden. :hrm: Bakoverstøtte er også ett spørsmål som enkelte venter svar på, men jeg har mine tvil mtp profitten de sitter igjen med av HD remakes den siste tiden. (Er forsåvidt skyldig selv - Ico & Shadow), men liker det fortsatt ikke.

Du har kjøpt de, men liker det ikke? Syns da absolutt det er bedre for min del som ikke har Ico & Shadow som du sier og heller kjøpe HD-versjonen enn den gamle PS2-versjonen selv om jeg har støtte for begge på min tidligere 60GB.

Lenke til kommentar

Du har kjøpt de, men liker det ikke? Syns da absolutt det er bedre for min del som ikke har Ico & Shadow som du sier og heller kjøpe HD-versjonen enn den gamle PS2-versjonen selv om jeg har støtte for begge på min tidligere 60GB.

Vel, jeg har ingen PS2 støtte på PS3'n, så ble nødt til å kjøpe PS2 på nytt. Kjøpte Shadow of the colossus på PS2 disk av en her på forumet for tid tilbake, men spillet begynte bare å fryse på vei til tredje "boss". Å ja, det blir litt selvmotsigende når man sier det ene og gjør det andre, men uten mange valg ble det bare kjøpt. (enkelte PS2 spill er "umulig" å finne igjen idag, selv brukt.)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ingen PS2 støtte på PS3'n, så ble nødt til å kjøpe PS2 på nytt. Kjøpte Shadow of the colossus på PS2 disk av en her på forumet for tid tilbake, men spillet begynte bare å fryse på vei til tredje "boss". Å ja, det blir litt selvmotsigende når man sier det ene og gjør det andre, men uten mange valg ble det bare kjøpt. (enkelte PS2 spill er "umulig" å finne igjen idag, selv brukt.)

Ja, okey. Selv har jeg liten tro på ultra HD remakes av PS3-spill til PS4. Grafikken er allerede såpass god at jeg tror ikke det blir noe veldige remakes. Er begrenset hvor mye man kan gjøre, spesielt om PS4 kommer til å kjøre på en helt annen arkitektur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...