Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som ikke starter etter å ha kjørt litt med den.

Sham

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med bilen min.. (har vært en del siden jeg kjøpte bilen) Beklager, jeg kan ikke noe om bil og prøver derfor å forklare så godt jeg kan..

Har en Skoda Fabia 2003 modell.. Akkurat EU godkjent :)

Siste problemene med den har vært at den knirker en del i høyre front, byttet derfor bærarmsforing og motorfesteforing (?) og den knirker litt enda, men ikke så mye. Det står også på EU godkjenningslappen. Har også akkurat byttet lamdasonden og bremseskiver/klosser. Ikke lenge siden jeg har byttet 2 koiler heller.. Er 3 på den hvis jeg har skjønt riktig? Iflg en kamerat av meg er den ene som ikke er byttet en uorginal koil. Har også problemer med aircondition som plutselig blir helt varm.

Iallefall, største problemet er at det er noen ganger jeg ikke får start på bilen! Og det gjerne etter jeg har kjørt et lite stykke eller langt og skal stoppe for å feks fylle bensin, innom butikken osv. Da får jeg ikke start på den!.. (noen ganger starter den). Har fått beskjed av en kamerat å prøve å vente litt før jeg starter bilen, altså at den er på men ikke starter den. Dette funker noen ganger.. Noen sier også jeg skal ha gassen halvt i bånd før jeg starter... Etter en del prøving lar jeg den hvile litt, går ut av bilen -låser bilen og åpner igjen. Så prøver jeg igjen, da virker den plutselig.. (uheldigvis ikke alltid).

Så hva kan dette være? Er dritt lei å bruke penger på denne bilen! Har så lyst på ny, men har egentlig ikke råd til det heller..:/ Noen som har noen forslag på hva det kan være`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lese av feilkoder først. Så jobber du derfra. Du får kjøpt en billig scanner fra Finn men du må kunne tolke kodene logisk.

Har du fylt opp klima anlegget i det siste? Prøv å etterfylle og problemet ditt med anlegget kan være løst.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Hva slags motor er det i den?

Trådstarteren sier jo han kan ingenting om bil. Motorkode er kun folk med spesial interesse som kan. Han vat at bilen har 4 hjul og har en motor under panseret. :whistle:

Vanskelig å si hva det kan være. G40, G28 eller startsperre.....kan bli fort dyrt å sette inn bilen. Det finnes en del releer som har noe med start av bilen. 167, 30 og 18.....til VAG biler.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...