Gå til innhold

Microsoft med Facebook-utfordrer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ingen bare innse at Facebook kommer til å regjere i minst 20 år til.

Jeg er veldig klar for å slette FB-kontoen slik de holder på. Jeg har registrert meg hos omtrent samtlige av konkurrentene, og jeg prøver aktivt å verve vennelisten min til konkurrentene.

Hvor lenge FB vil ha dominans vil avhenge av hvordan de oppfører seg relativt til konkurrentene og hvor mange aktive ververe som viser frem bedre alternativer til vennelista.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig klar for å slette FB-kontoen slik de holder på. Jeg har registrert meg hos omtrent samtlige av konkurrentene, og jeg prøver aktivt å verve vennelisten min til konkurrentene.

Hvor lenge FB vil ha dominans vil avhenge av hvordan de oppfører seg relativt til konkurrentene og hvor mange aktive ververe som viser frem bedre alternativer til vennelista.

Hehe, men selv om du hadde klart å få f.eks. 20 stykker fra facebook til google+ (f.eks.) så hadde det hjulpet lite i den store sammenheng.

Greia med Facebook er at alle store bedrifter o.l. akkurat har fått integrert seg med facebook (snakker om at du får facebook-apps på TVen, facebook som kundeservice for f.eks, komeplett.no osvosv)

Kan på en måte sammenligne det med oppløsning på TVer, nå som 720 og 1080p akkurat har blitt en (eller snart) standard, så er det ingen som vil gå over til 4K fordi alle andre fokuserer på 720/1080P. Ok det var en rar sammenligning but my point is clear :)

Lenke til kommentar
Jeg er veldig klar for å slette FB-kontoen slik de holder på. Jeg har registrert meg hos omtrent samtlige av konkurrentene, og jeg prøver aktivt å verve vennelisten min til konkurrentene.Hvor lenge FB vil ha dominans vil avhenge av hvordan de oppfører seg relativt til konkurrentene og hvor mange aktive ververe som viser frem bedre alternativer til vennelista.

Holder meg til facebook, finner ikke noe annet som kan være bedre... socl ser ikke ut som noe jeg kan leve med, den eneste muligheten for meg blir vel Twitter....

Lenke til kommentar

"socl" - minecraft... ehh, jeg mener microsoft klarer visst aldri å komme med noe nytt... uoriginalt!

Der tar du faktisk feil Microsoft Research gjør veldig mye kult og innoverende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Research

Men når det kommer til produkter har MS tre stykk som gjelder. Office, Windows, Xbox og 11000 feilede kloner av andres systemer. Alt fra MP3-spillere til telefoner til telefoner til telefoner til telefoner til MP3-spillere til søkemotorer til søkemotorer til sosiale tjenester til sosiale tjenster til sosiale ... :)

Lenke til kommentar

*snip*

For god konkurranse bør man vel helst slippe å skrive inn og melde seg inn ørten plasser, men ha en felles og åpen protokoll/utvekslingsformat som gjør at det er superenkelt å bytte mellom de ulike leverandørene uten å miste venner eller samtalemuligheter.

Jeg heller også mot en felles portal. Folk vil ikke ha tre-fire ulike sosiale nettverk. Det blir alt for fragmentert og rotete. Skulle gjerne sett et felles rammeverk for G+, Facebook m.fl. slik at f.eks. mine Facebook-opplastede bilder ble tilgjengelig i G+ og vice versa. Selve skallet kan jo velge selv om man vil ha Facebook, G+ eller noe annet, så lenge man har all historikk tilgjengelig uansett hvor man befinner seg. Det er jo ironisk at man kan linke, like, dele og herje fra nesten alle nettsteder til Facebook og G+, men ikke på tvers av de to. Det blir et kunstig og unaturlig skille i dagens stadig mer sammenhengende nettsamfunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...