Gå til innhold

Makin henger seg i spill på 166 mhz fsb

satanjapan

Anbefalte innlegg

hva er feil, broren min sin makin en amd 3000+ et msi nforce 2 ultra delta eller noe sånt han har 1 geil brikke på 512 mb et r9500pro.

makinen kræsjer etter et par minuter med spilling alt bare fryser og man kan ikke trykke noen ting eneste utvei er reset knappen. men den kræsjer aldri i vanlig windows bruk ,jeg tok og kjørte prime95 på det vansligste da låste maskinen seg etter 5 sek og så prøvde jeg den nest vansligste samme der og den letteste samme der? har ALT av drivere nyeste bios.Det er ikke strømfosyningen den trudde han først va dårlig så han kjøpte ny men problemet var der fremdeles.eneste løsning er å stille fsb ned til 133 da funker alt 100% stabilt er det feil med cpu eller er det hovedkort eller ram? har prøvd et annet 3dkort og det er ikke problemet

Ps: temp viser 34 idle i widows men i bios hviser den 53? kan den bli for varm har prøvd 3 forsjelige temp overvåkings programm og alle hviser ca 34 det er bare i bios den ligger på 53 idle vifte er en volcano 11 og det er artics silver 3 på også :shrug:

AMD MÅ hvere mye mer usabil en intel jeg kjørte min pc i prime95 på tortur test i 4 dager uten noen feil. jeg prøvde oss 4 stk som har amd pcer de klarer max 4 timer så blir det noe feil AMD sux det er min mening bare feil feil og atter feil :evil: og jeg vet det har hadd et par amd pcer og aldri blir det en til. :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet, mål temperaturen med et eksternt termometer så nær prosessorkjernen du kan komme. Så kan du iallefall utelukke en av temperaturene, 34 eller 53 grader.

Har du kjølepasta mellom cpu og kjøleribbe?

Står minne-divideren i bios riktig? Dvs. hvis den er stilt til å kjøre minnet på FSB*1.5 = 200 MHz DDR når FSB=133 MHz, kan det hende at den prøver å kjøre minnet på 166*1.5=250 MHz DDR når du setter FSB til 166 MHz..

Lenke til kommentar

AMD MÅ hvere mye mer usabil en intel jeg kjørte min pc i prime95 på tortur test i 4 dager uten noen feil. jeg prøvde oss 4 stk  som har amd pcer de klarer max 4 timer så blir det noe feil AMD sux det er min mening bare feil feil og atter feil :evil:  og jeg vet det har hadd et par amd pcer og aldri blir det en til. :evil:  :evil:  :evil:

Brukerfeil.... Har satt opp 3 AMD PC'er, alle kan kjøres i det uendelige... Samme med begge Intel'ene mine. Samtlige maskiner er overklokket...

Angående Idle tempen din:

http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=6;t=000618

les den..... (idle har ikke en dritt å si)

Under BIOS er CPU under konstant belastning, derfor har du høyere temp der. Hva slags kjøler har du på CPU, og har du brukt kjølepasta? (goop) Hvor mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...