Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Sønnen ønsker seg en stor skjerm og da hovedsaklig grunnet spilling. Han sier 26"-28", men er ikke 23"-24" mer vanlig og bedre å spille på? Tenkte mest på at man sitter såpass nærme og at større enn 24" kanskje kan være til mer ulempe enn nytte med at at det medfører ulempene med for stort så nærme ... hva mener du? (Skjermen er jo ikke langt fra øynene når den står på skrivebordet og man sitter ved det) Har forøvrig sett på guiden, og der er det blant annet 23" og 24" som er anbefalt - i segmentet av størrelsen der naturligvis, men like så støtter den litt mitt syn på at kanskje denne størrelsen er ganske så vanlig? Men er større bedre mon tro .... Endret 17. november 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Avhengig av hvor nært han sitter kommer nok en 24" til å bli bedre. Om han skal ha en 26-28" skjerm burde den ha en del bedre oppløsning en 1920x1080, for piksel tettheten blir lavere jo større skjermen er, og det merker man godt når man sitter nært skjermen. Ville heller ha gått for en god 20-24" med IPS panel, lav responstid og muligens LED bakgrunnsbelysning. 2 Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Kjøpte en Dell U2711 med 2560x1440 oppløsning her om dagen. Jeg sitter med normal avstand ifra denne skjermen og må si at jeg vil aldri gå tilbake til en mindre skjerm med lavere opppløsning. helt fantastisk. Snabelen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Om man skal ha en så stor skjerm støtter jeg Snabel her. Virker som en god skjerm med mange funksjoner og god kvalitet. Laveste prisen ligger på rundt 5.000,- på tilbud hos Dustin Home. Endret 17. november 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg synes 22" er perfekt når den står på et skrivebord Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Om man skal ha en så stor skjerm støtter jeg Snabel her. Virker som en god skjerm med mange funksjoner og god kvalitet. Laveste prisen ligger på rundt 5.000,- på tilbud hos Dustin Home. Ja, det var det om man skal ha en slik stor skjerm da - veldig usikker. Han har en 4/3 19" fra før i lav prisklasse og han er fornøyd med den egentlig, det er bare størrelsen som er for liten og han har f.eks ikke samme oversikt som en widescreen når han har addons osv fram på ene siden. Dekker for mye med det formatet. Så tror egentlig ikke det er nødvendig med en klasse skjerm, men heller en ok skjerm - jeg tror ikke han merker store forskjellen, for han er ikke av den typen som bruker funksjoner særlig - bare det virker godt nok, så er det greit liksom. 5000 syns jeg er litt mye på en skjerm, så da får jeg prøve å finne en billigere hvis man går for den størrelsen, men det er altså ingen ulempe med opp til 28" hvis oppløsning er mulig med 2560x1440? Lenke til kommentar
777fan Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ingen ulempe nei, men tviler på om du finner en 27-28" skjerm med den oppløsningen under 5k. 1920 x 1080 (full-HD) er den vanligste oppløsningen i den størrelsen, men det vil ikke se så bra ut. Jeg vil si at 24" er maksgrense for 1080p. 1 Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg bare lurer... Hvor store oppløsninger har dere over her på f.eks. TV'n?? Greier meg fint med HD-ready(1366x768) på en 32" tv til spilling. Og Full-HD på en 24"(eller større) PC-skjerm er helt greit og vanlig. Hvorfor ikke bare gå for en helt vanlig skjerm? det virker jo ikke som at det stilles noen høye krav http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Hmmm, ja, det er ikke så mange med den oppløsningen til billigere penge ser det ut som nei, men ser det kommenteres "Den fungerer også fint til spill, men har en liten forsinkelse" og en annen sier den har et etterslep, men fikset det via å endre viftehastighet på maskin og kort. Er det slik at en skjerm øker kravene for kjøling da, er det ikke grafikkort i seg selv som dette styres av? Ser at den har 6ms responstid - er ikke dette litt høyt for spilling - er det ikke 5 og under det bør være? (eller merker man egentlig ikke noe til det) Lenke til kommentar
777fan Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Hm, det med at PCen må kjøles på grunn av skjermen høres veldig merkelig ut. Det kan hende han mener at grafikkinnstillingene var stilt for høyt, slik at han måtte redusere oppløsningen eller detaljene for å få grei temperatur. Det med etterslep avhenger av person, noen ser forskjellen på de få millisekundene det er snakk om mens andre ikke gjør det. Jeg spiller på en 24" IPS-skjerm (kjent for å være litt "trege") med 8 ms, men det funker fint selv i raske skytespill (synes jeg). Hvis sønnen din ikke er så kravstor tror jeg det skal gå bra med 6-8 ms. EDIT: Det finnes mange skjermer med rundt 2 ms responstid i din prisklasse, du kan jo vurdere noen av dem. Endret 17. november 2011 av Genius-Boy Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ville gjort det enkelt og greit i ditt tilfelle, og ikke gått for de store/største skjermene med høye oppløsninger. 24" med 1920x1080 (Full HD), vil nok både holde lenge og gjøre han fornøyd ei god stund fremover. Denne gir mye for pengene. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=477710 Lenke til kommentar
777fan Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ville gjort det enkelt og greit i ditt tilfelle, og ikke gått for de store/største skjermene med høye oppløsninger. 24" med 1920x1080 (Full HD), vil nok både holde lenge og gjøre han fornøyd ei god stund fremover. Denne gir mye for pengene. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=477710 +1. Den skjermen er veldig populær og har fått god kritikk av brukerne. Stort pluss at den er såpass billig. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Hvis sønnen din ikke er så kravstor tror jeg det skal gå bra med 6-8 ms. Det er vel kanskje det eneste han stiller litt krav til(eller som jeg mener er viktig for han), for han er ganske så opptatt på å prestere godt også i spill, så da er vel responstid det som er viktigst sånn sett for å spille best mulig. (tenkte mer på innstillings muligheter osv) Ville gjort det enkelt og greit i ditt tilfelle, og ikke gått for de store/største skjermene med høye oppløsninger. 24" med 1920x1080 (Full HD), vil nok både holde lenge og gjøre han fornøyd ei god stund fremover. Denne gir mye for pengene. Jeg spurte om 23-24" til han når han sa hva han ønsket seg, men det var altså større han ville ha, så er litt usikker på om han blir skuffet hvis han får mindre. Men skal ta meg en tur på butikk og se an størrelsene selv. Prismessig er jo denne skjermen veldig bra - så det er mulig å 'kaste' bort penger på en mindre skjerm og heller kjøpe en skikkelig 27-28" når han oppgraderer/kjøper ny PC. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540 Trenger ikke legge på mer enn tre hundrelapper for å få en svært mye bedre skjerm enn den Benq-en som blir omtalt her. Grunnen til at den er populær velger jeg rett og slett å tro er uvitenhet og lav pris, for jeg kjenner ingen som har kjøpt den som mener det var et godt kjøp. Endret 17. november 2011 av Atald Lenke til kommentar
777fan Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Her har du en god del å velge mellom. Det kan være lurt å lese forskjellige tester for å finne hva som duger. Denne ser jo bra ut. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Nei, den ser ikke bra ut. Se på oppløsning - ser ut som det er den på kampanje som allerede er nevnt her som er den som ev hadde vært aktuell hvis jeg går for 27" - får finne ut av det etter en besøk i butikken. Trenger ikke legge på mer enn tre hundrelapper for å få en svært mye bedre skjerm enn den Benq-en som blir omtalt her. Grunnen til at den er populær velger jeg rett og slett å tro er uvitenhet og lav pris, for jeg kjenner ingen som har kjøpt den som mener det var et godt kjøp. Hva mener du gjør disse bedre? Noen hundrelapper er verdt det hvis man får noe som er merkbart bedre. Endret 17. november 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Dell-skjermene har (e)IPS-panel som fører til bedre fargegjengivelse og innsynsvinkel. Personlig vil jeg si at skjermen er mer behagelig å se på. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Den første du linker til er jo den som anbefales i guide jeg linket til, så tror muligens den er bedre en link 2? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg blingset i stad, og trodde det sto U, ikke P. I så tilfelle vil jeg anbefale U2312HM. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Om en 27" eller større er aktuelt kommer vel litt av på hva slags skjermkort han har også. Korriger meg om jeg tar feil, men jeg har det inntrykket at en oppløsning på 2560x1440 krever en del mer av et skjermkort enn 1920x1080. Personlig har jeg en 24" 1920x1200, en størrelse som jeg synes er helt perfekt. For meg mistenker jeg at en 27" hadde blitt for stor for spilling. Her har du 2 sammenligninger med den skjermen sønnen din har nå mot en 24" 16:9 og en 27" 16:9. 24" 27" -Deluze 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå