Gå til innhold

Abit med problemkort?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Yepp, da har det samme skjedd på mitt Abit IC7 kort. Ene festeøret var røket når jeg tok opp kabinettet idag (Chieftec Dragon Big Tower). Og for ordens skyld - min PC står urørt på gulvet (altfor svær til å flyttes rundt........:-) NB- vifta lå også her og koste seg oppå skjermkortet. Gudskjelov var det ingen kortslutninger, så PC'n virker fremdeles helt som normalt.

Lenke til kommentar

Her følger et lite knippe saksutsagn fra både meg og RMA- avdelingen hos Abit Nederland (og jeg er langt fra fornøyd hittil):

 

Første innlegg fra meg:

 

Hi

 

I am an owner of a Abit IC7 motherboard.

Earlier (07.10.03) I was in contact with Abit (with Mr. W. Simons) because I needed to change my NB cooler fan. You sent me the new cooler fan (orb version), and everything was just fine....:)

 

Yesterday, I got the problem that one of the retainer hooks came out of the motherboard. As a result, the cooler fan fell onto my graphics card (MSI GF4 Ti4200 128 MB).

The hooks are obviously soldered to the motherboard, and because of the quite strong clip mechanism of the cooler fan, the restrain on the clips were too much.

Luckily I had no shortcircuits in my computer itself, but unluckily my graphics card was damaged. I got black stripes running across my monitor, so obviously some circuits were damaged.

 

Bottom result is of course that I would appreciate Abit to exchange my Abit IC7 board, and also replace the damaged graphics card.

 

Første svar fra Abit:

 

Dear Mr. Ulstad,

 

 

I'am very sorry that this happened to you.

We are gladly replace/repair your MB only thing is we have no direct service for Norway. So the best thing to do is go to your reseller/dealer and let him send it in for RMA.

For the Graphic Card I can't do nothing, because thats not ours.

Furthermore we can't be made responsable for damage on not our products.

If the Graphic Card is also damage I would suggest you send it also in for RMA but to the company where its comming from.

 

Så mitt andre innlegg til Abit:

 

Hi, and thank you for the answer…………J

 

 

The problem is that I have no dealer/reseller for the motherboard. This is because the motherboard was a winning price in a contest…..J

 

However I do not agree with you when you say you cannot be responsible for damage on products that are not yours. That would be the same as saying that if I was in a car accident and smashed another car, I couldn’t be responsible for it because the other car was not mine?

 

It is clearly that the NB fan (made by Abit) caused damage to my MSI graphics card, due to a production problem with the retension hook.

 

It is not possible to send the MSI card back to MSI or my Norwegian reseller for the graphics card. Why not, you might ask? Clearly MSI will not accept to be held responsible to replace a graphics card broken by the cooler fan. MSI will only accept an RMA if there is something wrong with their product, not when a product is damaged………

 

I would agree if I could be held responsible (that is if I made something wrong with my computer like tipped it over, or kicked it or something like that), but I haven’t done that.

 

Så det andre svaret fra Abit:

 

Dear Mr. Ulstad,

 

You didn't read quiet well I quote "we can't be made responsable for damage on not our products" so you cant making us responsable that it damaged another product that is not ours.

 

We can help you with the MB thats our product, thats no problem, I'll go right away checking how to get you an new MB and how to proceed.

 

Like you tell it yourself "I would agree if I could be held responsible (that is if I made something wrong with my computer like tipped it over, or kicked it or something like that), but I haven’t done that." Thats exact the point in our policy, why we can't help you for that, it's not to provable that it is or not.

 

If it was our product of course no problem, but in this case I can't help you.

 

Og mitt tredje innspill til Abit:

 

Hi again Pim……..J

 

I am of course satisfied that you will change my motherboard, but still I think I read you well…………J

 

Think about this; If my car starts to roll, and bumps into another mans toolshed, and this toolshed falls over another mans car and wrecks the car paint and windows – who will you say is responsible for the other mans car? Clearly not the owner of the toolshed? No indeed not, of course I must be held responsible for that.

 

Same thing happened in this case – A weak part in the production of the Abit motherboard, makes the Abit fan fall, and hits the MSI graphics card. Who’s fault is that?

 

I clearly think that the fault is Abit’s, because of the production fault in the motherboard. And I think that you are well aware about this particular weakness of the retension hooks – cause I have seen quite a lot of people around the whole world writing about it in countless forums.

 

It isn’t my fault – if I was a 14- year old boy going to a LAN, then yes, but I am 43 years old, and my computer is at least 20 kilos standing on the floor.

 

And to be honest, I wouldn’t write a mail to you just to be dishonest about the things………..or just to say I am unhappy (cause I am not unhappy……J )

 

I could easily buy myself a new motherboard, and a new graphics card as well without crying any tears over it – but I do contact you because I think right should be right……..and involve some fairness.

Lenke til kommentar
Veit ikke om dette bare er i USA, men mange har også hatt problemer med interferens på den innebygde lyden med disse kortene...

 

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...?threadid=12382

 

IMHO burde det jo ikke være no særlig store feil på et HK til 2 lapper, så ble ikke noe Abit på meg denne gangen...

Jeg har hatt noe interferens på mitt NF7-S v2.0 etter jeg monterte et pci TV kort. Det er Terratec 600 med en ledning jeg må kople på baksiden av pc`n fra tv kort til "line in" på hoved kort lyd ingang.Jeg har flere ganger måttet gå inn på Soundstorm panelet og dempe line in og mic in for å bli kvitt støyen,kortet ellers funker meget bra så jeg gidder ikke styre mer med det.

Lenke til kommentar

Tja, nytt hovedkort blir det ihvertfall fra Abit Nederland - det fikk jeg bekreftet idag, så den er OK. Happy med det.

 

Så får vi se hva PSData sier når de har fått gjort sine undersøkelser..........:-)

 

Da blir det helt OK å kjøpe Abit for en senere gang også, når det håndteres slik.

 

Og hvis PSData finner feilen på grafikkortet og klarer å få til en RMA på det også, ja da skal det jaggu bli meg som sender en webshop et sukkertøy, og ikke omvendt (som en annen kjent webshop gjør)........for en gangs skyld....... :)

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

WOW :w00t:

 

Var inne på mine kontosider hos PSData bare for å oppdatere informasjon om meg, og hva fikk jeg se-----------jo, der var det under pakking et erstatningskort for det MSI Ti4200- kortet som jeg sendte inn til dem for at de skulle undersøke det ang. feilen som oppstod da NB vifta mi datt oppå kortet.

 

Og hvilket kort? - jo, MSI GFX5600XT - :-) Problemet er at det er så nytt at jeg ikke finner noen reviews på det..........:-)

 

Bless PSData (og kanskje MSI også for alt jeg vet?) - det var ordentlig gjort........ :thumbs:

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Jeg bestilte et Abit NF7-s v2.0 fra komplett.no

Dette kortet ville ikke fungere, fikk masse teite beep errros (post codes).

Leste også en plass at de hadde problem med Corsair ram. Det viste seg at komplett.no har fjernet det hovedkortet jeg kjøpte ifra lista deres, kanskje de har hatt mange problemer med det tidligere ?

 

Det virker som Abit ikke tester forskjellige systemer og forskjellige oppsett. Så jeg bestilte heller et Asus kort, for det har jeg god erfaring med.

Abit NF7 er kresen på strømforsyningen, har opplevd at kortet virker dødt med en psu som virker perfekt på f.eks Asus sine kort. Måtte bruke en PSU med minimum 300W for å få liv i NF7 kortet, selv om kun CPU,minne og skjermkort var installert.

 

Når du først får det igang så er det genialt for overklokking, men krever en god PSU med helst 18A eller mer på +12v railen.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hærre Guuuuuuud !!

 

Nå skjedde jaggu meg det samme med mitt Abit BH7- kort også...!!

Det ene festeøret hadde røket over natta (mens PC'n var avslått), og NB- chip kjøleren (ingen vifte på NB på dette kortet) hadde ramlet ned på mitt nye MSI grafikkort. Grafikkortet ble tydeligvis ikke skadet denne gangen - heldigvis.

 

Må si jeg er møøøøøøklei av at Abit har produsert så sinnsykt dårlige festeører på noen av sine kort. :mad:

 

Så da blir det nok et kort som må sendes til Nederland da........ :cry:

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
abit suxurs, epox rulez!!

 

pøh abit rulez,epox suxors,

hadde 8rda3+ slutte å funke etter noen dager for et dritt kort.

Epox sux ja...

 

har et 8rda+ no..

funker ikke å klokke 2500+ bartonen min med det..

Dessuten ville ikke kortet boote med de ramtimingsene jeg hadde med 2400+en :devil: må kjøre på 2337 får at det skal boote, mot 2228 som jeg hadde før..

 

Abit nf7-s 2.0 here i come!! skal kjøpe nytt kort no.. :ermm:

 

har hatt epoxet i 3mnd og det sux...

Lenke til kommentar

Kan nevne at det IC7-G -kortet har vandret heden nå (når man legger det på gulvet og en 10-kilos kobberklump deiser ned på det, er det sånt man må regne med). For artighet sjekket jeg om min egen lodding holdt stand kontra originalene. Når jeg loddet festet som løsnet fast igjen, bøyde jeg samtidig "pinnene" litt sammen på undersiden før jeg la en passe stor mengde loddetinn på.

 

De 3 andre festene røsket jeg av uten videre dikkedarer. Det jeg selv hadde loddet fast løsnet ikke før jeg dro med meg en del av hovedkortet.

 

Så skjer dette og kortet ikke blir ødelagt, kan det spare mye tid og frustrasjoner å lodde på selv. Dog mister man jo sjansen til å få det erstattet - men det får bli en vurderingssak for hver enkelt.

 

Har nå hatt et AI7 -kort i drift i nærmere 2 måneder med samme type kjøler, og det har gått "bærre lækkert". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...