Gå til innhold

Abit med problemkort?


Anbefalte innlegg

Dersom dette medfører at Intel innser at spesifikasjonene deres ikke holder mål og tillater hull rundt chipsettet, skal vi være glad til. For da kan man nemlig montere vannkjøling = overklokke! Jeg mistenker at det er der hesten ligger begravet, særlig med tanke på Intels holdning til faget.

Jeg visste ikke at det var intels speks som gjorde at det ikke var "lov" hull rundt chipsetet (Takk for opplysningen)

Intel er herved stemplet som sære ;-), Og jeg som hadde tenkt å montere en pelt på NBen, ****** :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal skrinlegge planene om innkjøp av chipset-blokka fra waterchill, skulle festene finne på å ramle av, detter den jo rett ned på Skjermkortet, og ett 9700 np er ikke akkurat enkelt å få tak i nå tildags..

Finnes det noen bekreftelse på at dette bare gjelder kortene med den nye revisjonen, eller gjelder det de gamle også? På mitt kort er iallefall den mer pysete kjøleren montert..

Lenke til kommentar
Fra Artikkelen:

"En tidligere revisjon hadde en temmelig flau kjøleribbe på chipsettet, mens revisjonen vi mottok hadde fått kraftigere saker"

 

yummy!

Kan du beskrive hvordan den første kjøleribba så/ser ut? Hva er årsaken til at de har skiftet ut denne? På mitt IC7-G kort er ikke chipset kjøleribba særlig stor, sammenlignet med den du viser til. Hvor får jeg tak i en ny og bedre kjøleribbe? Hvis det viser seg at ABIT har underdimensjonert denne, vil jeg skifte den ut snarest.

 

Takker for svar.

 

Predecessor

 

Har dette kortet og der er kjøleribba festet i 4 slike bøyler akkurat det samme er det jo på asus og msi så jeg ser ingen grunn til å la dette se ut som om det gjelder bare abit kortet.

Har forresten vannkjøling på mitt og den er festet med strips i disse bøylene og de er sikkelig stramme, har ingen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Har hatt både positive og negative opplevelser med både Abit og Epox. Noe er best med det ene, mens noe annet er best med det andre.

 

Ang. støy fra lydkortet, så er det som oftest mye støy på alle innebygde lydkort. PSU'en avgir også mye støy, så jeg har bestandig plassert lydkortene i nederste PCI-slot. Cd-romene har også en stygg tendens til å skape støy på lydkortet når den spinner opp. Skulle ønske lydkortene ble levert i en metall "kassett" for skjerming.

Lenke til kommentar

Har dette kortet og der er kjøleribba festet i 4 slike bøyler akkurat det samme er det jo på asus og msi så jeg ser ingen grunn til å la dette se ut som om det gjelder bare abit kortet.

Har forresten vannkjøling på mitt og den er festet med strips i disse bøylene og de er sikkelig stramme, har ingen problemer med dem.

Correct me if I am wrong!

Men problemet er vel at Abit har for store kjøleribber, slik at festene ikke tåler transport?

 

Njaal

Lenke til kommentar
"]

Har dette kortet og der er kjøleribba festet i 4 slike bøyler akkurat det samme er det jo på asus og msi så jeg ser ingen grunn til å la dette se ut som om det gjelder bare abit kortet.

Har forresten vannkjøling på mitt og den er festet med strips i disse bøylene og de er sikkelig stramme, har ingen problemer med dem.

Correct me if I am wrong!

Men problemet er vel at Abit har for store kjøleribber, slik at festene ikke tåler transport?

 

Njaal

 

Den er ikke større enn på andre kort, fikk selv et asus P4PE kort der denne var revet av men det var jo fordi postverket manler fotball.

Dessuten er den på MSI neo minst like stor og festet på samme måten.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte et Abit NF7-s v2.0 fra komplett.no

Dette kortet ville ikke fungere, fikk masse teite beep errros (post codes).

Leste også en plass at de hadde problem med Corsair ram. Det viste seg at komplett.no har fjernet det hovedkortet jeg kjøpte ifra lista deres, kanskje de har hatt mange problemer med det tidligere ?

 

Det virker som Abit ikke tester forskjellige systemer og forskjellige oppsett. Så jeg bestilte heller et Asus kort, for det har jeg god erfaring med.

Fjernet?

Det kortet er et Ultra400 et eller annet, det jeg hadde var nesten det samme kortet, bare ikke Ultra400.

Lenke til kommentar
Synes den festeordningen ser skikkelig skranglete ut.

Er et par lange tråder om IC7-G på forumet til ABIT  

( http://forum.abit-usa.com )

En hadde fiksa det med å erstatte festeøyet med en binders.

Men da ryker selvfølgelig garantien.

 

Kunne de ikke heller brukt pushpinfester?

 

Kan bekrefte problemet...

Vi hadde problemer med en løs kjøler til nordbroen til dette kortet. Vedkommende har ikke tid til garantitrøbbel og satte den på igjen.--Han clocker ikke--

Lenke til kommentar

Nå er det litt sent her, så jeg får bare beklage hvis det gikk for fort i svingene når jeg leste i gjennom tråden. Men jeg fikk inntrykk at noen fryktet det samme kunne skje på deres HK, men andre modeller. Grunn: festeanordningen er nøyaktig lik på alle(les: intel) Men noe som intel ikke legger seg borti, er metallkvaliteten på bøylene og innfestningen av denne. Ergo, enkelte modeller er desverre mer utsatt en andre, selv om festet tilsynelatende SER likt ut...

Konklusjonen får vel bli at de som tester HK på fabrikken må gjøre en grundigere jobb.

Lenke til kommentar
abit suxurs' date=' epox rulez!![/quote']

Jeg skal innrømme at jeg liker Epox - men kan du begrunne uttalelsen din? Eller er det bare en sånn "J3g zynez 4t 3pox lizzom 3r d3n b3zt3 produz3nt3n - d3 r 1337!"? I såfall kan du spare oss for begrunnelsen.

 

 

end quote

 

vel selvsagt kan jeg begrunne utsagnet epox ruler, abit suxors.

 

det har seg slik at epox, er bra, og testene viser det, men fakta er at abit kort går sund, de er dårlige, drit.

 

så derfor, epox rulez the worldz :woot: , abit suxurs the carrotz :cry: .

Lenke til kommentar
Nå er det litt sent her, så jeg får bare beklage hvis det gikk for fort i svingene når jeg leste i gjennom tråden. Men jeg fikk inntrykk at noen fryktet det samme kunne skje på deres HK, men andre modeller. Grunn: festeanordningen er nøyaktig lik på alle(les: intel) Men noe som intel ikke legger seg borti, er metallkvaliteten på bøylene og innfestningen av denne. Ergo, enkelte modeller er desverre mer utsatt en andre, selv om festet tilsynelatende SER likt ut...

Konklusjonen får vel bli at de som tester HK på fabrikken må gjøre en grundigere jobb.

 

Det er ikke metallkvaliteten som er problemet på bøylene til Abit. Det er i såfall loddingen som ikke holder, så dette kan skje med andre produsenter også.

Lenke til kommentar
abit suxurs, epox rulez!!

Jeg skal innrømme at jeg liker Epox - men kan du begrunne uttalelsen din? Eller er det bare en sånn "J3g zynez 4t 3pox lizzom 3r d3n b3zt3 produz3nt3n - d3 r 1337!"? I såfall kan du spare oss for begrunnelsen.

 

vel selvsagt kan jeg begrunne utsagnet epox ruler, abit suxors.

 

det har seg slik at epox, er bra, og testene viser det, men fakta er at abit kort går sund, de er dårlige, drit.

 

så derfor, epox rulez the worldz :woot: , abit suxurs the carrotz :cry: .

 

Zzzzzzteike, zier du det? :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg har sånne festeøre på den 4 hvert hjørne, de sitter meget stramt, har ikke hatt noe problemer med de.

 

Vet ikke noe om mikrofon-problem fordi bruker sjelden lydkort...pga er selv døv.

Har hatt KG7 sjelden problem, men i Win98 og IBM harddisk ble det MYE problemer, NV7-133R var litt ustabil pga dårlig strømforsyning.

NÅ har jeg IC7 aldri problemer med de i 2 mnd.

 

Overklokket fra P4 2,4 GHz 533 GSB til 2,8 GHz helt stabilt.

Har hatt KG7, MSi k7n420, nv7-133r, a7n8x dlx, IC7.

Personlig erfaring synes jeg ASUS a7n8x dlx og IC7 er det mest stabile kort. Akkurat det behov jeg trenger Har tenkt å lodde de 4 festeørene ekstra, nekter å miste garantien fordi den er dårlig festet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...