Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med peker på mus. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt litt problemer med pekeren på musen min. Den fungerer, men bare midlertidig, da den plutselig slutter å klikke. Beveging og scrolling fungerer fremdeles utmerket. Har sett litt rundt på nettet etter mulige løsninger på problemet, men har ikke funnet noe konstruktivt hittil. Har fått min litt mer datakyndige venn til å se på det, og undersøke litt på drivere uten hell. Det er ikke noe gale med musen i seg selv, for når den slutter å virke, slutter også touch paden på min bærbare pc å virke. Midlertidig kur for dette pleier å være alt tab, så det funker en liten stund, men dette kan jeg ikke fortsette med i lengden da jeg spiller en del spill og lignende som krever at jeg ikke alt tabber hvert 10. sekund pluss minus. En annen ting som pleier å fungere når ikke alt tab fungerer lenger er rett og slett å lukke ned explorer.exe eller å lukke ned skjermen og restarte. Men det går etterhvert tilbake til utgangspunktet. Det kan med andre ord virke som om skrivebordet blir prioritert over alle andre prosesser på pekeren for når den slutter å fungere, fungerer alle handlinger på skrivebordet som å merke eller dra filer rundt. Men selv om jeg har lukket ned explorer.exe fortsetter det, bare litt mindre hyppig. Så jeg vet ikke helt hva det kan være. Om ikke noen har en løsning på dette har jeg fremdeles muligheten til å restore systemet tilbake til fabrikkstand med cden, men da risikerer jeg også å miste alt arbeidet, så jeg foretrekker å ha dette som en siste løsning.

Så da tenkte jeg å komme hit og spørre om det er noen som har noen tips til å få det til å fungere. Anyone? :-)

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Okei. Har problemer med pekeren på pcn min. Den helt fint midlertidig før den plutselig slutter å fungere. Det går fint an å bevege på den, men det går ikke an å trykke på noe.

Noe som har pleid å virke for å få den til å virke igjen for en liten stund er å ctrl + alt + del og lukke ned explorer.exe, eller av og til bare å få frem oppgavebehandlingen.

Det virker egentlig som om skrivebordet er prioritert foran andre instanser på pcn min i henhold til pekeren.

Har fått en kompis av meg til å se litt på det, og resette servere osv. men uten hell. Problemet vedvarer.

Har du noen ide til hva det kan være?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å bytte batteri, hvis det er en trådløs mus? Eller prøvd en annen mus? Skjer det når du alt+tab'er? Kanskje det er slik at explorer henger seg og musepekeren forsvinner under vinduet. Når du da kommer tilbake til skrivebordet etter å ha ctrl+alt+del virker den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...