Gå til innhold

[Løst] Hjelp til installering av modulær strømforsyning.

MarKra

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg nytt kabinett med ny strømforsyning som er modulær, og sitter nå litt fast. Har ikke bygd PC på mange år, og sist jeg gjorde det fulgte PSU med kabinettet ferdig montert.

Det første jeg lurer på er hva som er forskjellen på de forskjellige kontaktene på PSUen.

IMG_0012.jpg

Ser jo ganske enkelt ut, men har lest testen av PSUen på hw.no, og ser at det er snakk om forskjellige linjer med ulike volt (5V, 12V, etc). Er det noe forskjell på dem, eller kan jeg bruke hvilke jeg vil?

Det andre jeg lurer på er relatert til mitt MSI K9Platinum hovedkort. Da jeg demonterte det var det tre ledninger fra PSU til hovedkortet. En stor og brei en som jeg allerede har koblet i, samt to stykk nær prosessoren (se vedlagt bilde). Noen som kan fortelle meg hva disse gir strøm til?

Har funnet en som passer til den lengste, men ikke til den kvadratiske. I det gamle kabinettet er det to kvadratiske 4-pins kontakter, men de sitter fast i PSUen der. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

post-91307-0-71681400-1321478342_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den avlange er Molex(samme som på gamle harddisker). Den korte er en +12V-linje til prosessor. Som vidar sier, så passer kablene kun ett sted. Hva Molex-kontakten gir strøm til, vet jeg ikke. Gjetter på skjermkortet.

Plugg i den avlange(ATX-kontakten), den kvadratiske(+12V til prosessor) og den avlange(Molex), så er du good to go! Husk å gi skjermkortet ekstra strøm hvis det krever det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...