piecreator Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hello, har Canal Digital sitt nettverk på 25mbit/s. Men problemet er at jeg mister nettet innimellom som detter ut også kobler seg til igjen.. utrolig kjedelig når jeg spiller endel på nettet og blir kastet ut hele tiden pga jeg mister nettet.. Har en Jensen Router til 500kr... kan det være den som er for dårlig? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jensen routere har etter min erfaring ekstremt god rekkevidde, men der stopper det positive da de er ustabile drittroutere i samme klasse som D-Link som også lager ustabile drittroutere. Kjøp deg noe skikkelig som Netgear WNDR3700 til 778kr eller noe annet fra Netgear hvis du synes den er for dyr. Jeg tør påstå at dette er den beste routeren som har vært tilsalgs de siste åra. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg vil aldri råde noen til å hoppe direkte til en slik konklusjon. Det er fullt mulig at det er trådløs signalet som er problemet (det er veldig typisk), men det kan også være en haug med andre problemer. Det første jeg ville testet er å koble kabel fra PC til Jensen ruteren og testet. Fungerer ikke det (trådløst utelukket), så kabel direkte til canaldigital boksen. Funger ikke det så indikerer det linjeproblem. Tester du de to til å begynne med så er du langt på vei til å utelukke 90% av de mulige problemene - og isolere feilen så den kan rettes. For all del du kan gjerne kjøpe en ny ruter blindt - og det kan være det fikser problemet - men det er også fullt mulig at nøyaktig samme problemet vedvarer. En ny ruter fikser jo ikke at linjen er ustabil for eksempel... Derfor foretrekker jeg å gå litt mer systematisk til verks, ellers kommer du skjeldent til bunnen av slike problemer. -Stigma 1 Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Riktig som Stigma sier :-) Mest sannsynlig er det forstyrrelser fra andre nettverk som gjør nettet ustabilt. Anbefaler at du endrer kanalen ruteren sender på, og ser om det hjelper. 1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 2. Brukernavn = admin 3. Passord = 1234 4. Trykk Advanced settings -> Wireless -> Basic. I denne menyen finner du et valg som heter Channel. Endre kanalen og trykk Apply + Apply Se om det blir noe bedre stabilitet og prøv deg gjerne fram med flere kanaler til du finner den som passer best. For å finne rett kanal du skal bruke kan jeg anbefale et program som heter inSSIDer (google det). Skulle det fortsatt være problem så send oss en epost på [email protected] Vennlig hilsen Tor Torkveen JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
Sancho Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Vi har også nett fra Canal Digital og hadde problemer med at nettet falt ut titt og ofte. Dette løste seg når vi byttet til den NetGear-routeren Vidarkri anbefalte :-) Vel verdt investering for å slippe daglig irritasjon :-) VegardØ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå