Gå til innhold

Test: Vi sjekker ytelsen i Skyrim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trenger ikke data til 20000 for å spille det på max, jeg har nvidia 560 ti kort og en i5 2500k klokket til 4.5 ghz, spiller alt på ultra. detter av og til under 45 fps..

Nå klarer jo maskinen satt opp til 10 000 det på maks så lenge man ikke kjører 2560x1600...

At det er en dårlig match mellom prosessor og skjermkort for spilling er også nevnt tidligere, men du har påpekt at det kan være vanskelig å lese grafene også.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å brenne av 10K på grunn av ETT spill. Jeg må ha større revolusjonerende grunnlag for en slik "investering".

Jeg kjører skyrim på min geriatriske Q6600 (@ stock 2,4GHz), 8 GB Ram, med et XFX Radeon HD5850 1GB Black ed. Kjører på en blanding av high og med (høy draw distance, 4x AA, men tok bort det mest intensive av skyggerendring og gress). Har ca 35-40 fps stabilt, faller nok ned til 20fps hvis det skjer noe massivt på skjermen, men hittil har ting fungert fint.

Liten edit: Jeg spiller på 1080p.

Skal oppgradere neste år, men da gjør jeg det av gode prinsipper og ikke et spill. :)

Endret av VinterUlv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjører skyrim på min geriatriske Q6600 (@ stock 2,4GHz), 8 GB Ram, med et XFX Radeon HD5850 1GB Black ed. Kjører på en blanding av high og med (høy draw distance, 4x AA, men tok bort det mest intensive av skyggerendring og gress). Har ca 35-40 fps stabilt, faller nok ned til 20fps hvis det skjer noe massivt på skjermen, men hittil har ting fungert fint.

Eg har nøyaktig lik GPU, og får ctd og bluescreen etter speling. Brukar du berre vanlig catalyst 11.11?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor i5 2600 på 10k pc-en ? Vil ikke 2500k være like godt valg til spill ? Pluss at den enkelt kan klokkes ?

2600k vs 2500k vil gi en så liten forskjell omtrent uansett spill at forskjellen i realiteten kan neglisjeres.

Et 560TI til derimot vil gjøre ting langt mer behagelig. (Under 1080p)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...