Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 406 STOP lampe og vil ikke starte,,

avols143

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har Peugeot 406 1,8 bensin har fått STOP lampe og bilen vil ikke starte opp i hele tatt. Batterien er på bilen har blitt svak da jeg prøvde å starte bilen flere flere ganger.

Til slutt brukte jeg startkabler og koblet bilen med en annen bil og prøvde å starte bilen. Alle lampene i bilen kom opp riktig og gikk bort men den STOP lampen står fast. Ingen vifte eller motoren til dynamoen virker selv om bilen får strøm fra en annen bilen og det kommer rar lyd fra starter eller dynamoen '' kitikk kitikk... kitikk kitikk... kitikk kitikk'' når jeg prøver prøver å starte bilen og vrir nøkkelen helt til slutt.

Bilen starte et par ganger ved å dytte men nå vil den ikke heller starte opp ved å dytte... Helt rare ting

Er der dynamoen er gått og bilen viser STOP lampe pga feil i dynamoen. Eller lampen viser pga et annet feil.

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først et lite tips: Les gjennom hva du skriver før du poster det. Lettere å få svar når leseren slipper å sitte å tolke setninger i evigheter for å forstå hva TS vil fram til.

Om dynamoen er defekt er vanskelig å måle uten at bilen går. Lad opp batteriet og se om det blir noen forskjell da.

STOPP-lyset kan indikere mye - selv at en dør ikke er lukket.

Sånn som jeg forstod teksten går ikke starteren rundt? Det kan jo tyde på at starteren er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...