internet wizard Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 jeg kjøpte for en 4-5 måneder siden et 6950 av typen sapphire(fordi det var biligst(og dette korte var bare i produksjon noen måneder ser det ut som)). det skulle jeg ikke gjort for nå finner jeg ut at kjøleløsningen er elendig og føler meg litt lurt. så det jeg lurer på er om det er mulig og sende det inn til shappire og få et nytt kort. ps. jeg har vert så dum og overklokka det litt. har dette eventuelt noe og si? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 16. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 bumper Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. november 2011 Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 Du kan nok ikke sende det inn til Sapphire. At kortet støyer litt kommer nok like mye av at slike high-end kort er kjent for å bråke som av kjøleløsningen. Det du kan gjøre er å finne ut av om kortet har en PCB som støtter en kjøler fra Arctic Cooling. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 17. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 Du kan nok ikke sende det inn til Sapphire. At kortet støyer litt kommer nok like mye av at slike high-end kort er kjent for å bråke som av kjøleløsningen. Det du kan gjøre er å finne ut av om kortet har en PCB som støtter en kjøler fra Arctic Cooling. det gjør det. så da blir jeg og bytte til en ny kjøler. har du noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 17. november 2011 Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Har mye god erfaring med Sapphire, Vapor-x serien deres har vært veldig stillegående. Kan du linke til kortet dit? edit: Har du referanse design på kortet har denne fått mye skryt. Endret 17. november 2011 av Kuffe Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. november 2011 Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 det gjør det. så da blir jeg og bytte til en ny kjøler. har du noen anbefalinger? Poenget mitt var at det finnes forskjellige design på PCBen, altså kortet grafikkprosessoren og kjøleløsningen er montert på. Har du sjekket om denne passer Arctic cooling? Vet du dette er det bare å finne en som har stor nok kjøleribbe og to eller tre vifter. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 17. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 , [/qoute] har send epost til arctic cooling og de sier at denne passer http://www.dustinhome.no/arctic-cooling-accelero-xtreme-plus-ii/product/5010596597 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. november 2011 Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 Da er det jo bare å kjøpe? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 17. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Da er det jo bare å kjøpe? ja da er det vel det. kan jeg låne en 600kr av deg? men er det noen vga kjølere som er bedre eller like bra til same/mindre pris? og kan ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME PLUS II brukes når jeg skal bytte sjermkort eller? da tenker jeg ikke på om det er kompatibelt men om det kan tas av og brukes pånytt? eddit: arni 90. jeg vil bare takke deg for at du hjelper meg og holder ut mine idiotiske spørsmål Endret 17. november 2011 av supercz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå