123453 Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 (endret) *.*.* Endret 6. november 2008 av 123453 Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 har et TNT2Ultra kort jeg lurte på det samme om, men fandt ut at et tnt utvikler så mye varme at man må ha MONSTER kjøling på det, hvis man skulle voltmodde det... hakke peil hvordan man gjør det, vet ikke om noen guide Lenke til kommentar
Empty Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Det er en enkel løsning til spm ditt; Kjøp nytt skjermkort! Jeg hadde en Riva TNT2 M64 skjermkort, men venter nå på et ATi Radeon 8500 fra http://www.topline.no Det er ikke mye å hente ved å overklokke, har selv prøvd.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Brukte Powerstrip til å overklokke et slikt kort med 32 mb, og fikk en økning i 3D Mark 2001 på 11-12%. Problemet er som nevnt at det utvikler masse varme, og jeg tror nok at det er nødvendig å montere ekstra kjøling på baksiden av kortet også i tillegg til å bytte ut original kjøler. Tror ikke dette lønner seg i forhold til å kjøpe et nyere kort, men litt eksperimentering er jo gøyalt...må vel også nevne at mitt gamle Matrox G400 med bare 16 mb banket gørra ut av TNT2-kortet med nesten 30 % høyere ytelse i 3D Mark FØR overklokking. I tillegg til mye skarpere bilde... Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg brukte oxo Powerstrip på et Riva TNT 2 Ultra kort . Brukte standard kjøler , fikk klokka den til 210 MHz . Den utvikla ikke no særlig varme (kanskje pga. det overkjølte chieftec kabinettet mitt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå