RickyRon Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Dette kommer til å bli en avstemning. Ber alle som leser om å legge inn forslag. Disse vil bli vurdert og ev. lagt til i avstemningen som alternativ. Avstemningen blir enkelt og greit et flervalgsspørsmål. Hvem er å anse som de aller svakeste i samfunnet? - Rusavhengige - Uføretrygdede - Lutfattige - Forbrytere/kriminelle - Udugelige politikere - Spyttslikkere Etc. etc. Alt mellom himmel og jord dere kan komme på. KOM MED FORSLAG! Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Spørsmålet er utydelig. Hva mener du med "svakeste"? 1 Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Spørsmålet er utydelig. Hva mener du med "svakeste"? Som i personer/samfunnsgrupper som mangler: - Karakter - Styrke - Fasthet (å ikke la seg overtale/manipuleres av andre) - Bestemthet (det å være sikker i sin sak) - Viljestyrke - Utholdenhet mot smerte (fysisk, såvel som psykisk/følelsesmessig) - Tålmodighet - Disiplin - Intelligens Etc. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Spedbarn Endret 16. november 2011 av Reg2000 9 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Spedbarn Jepp. Tråden er løst 5 Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Spedbarn Notert, men de har aldri fått en fair sjanse ennå, så de gjelds ikke. Mr. flesvik: Morsomt. Som et siste notat til alle andre: Forslag først, avstemning/diskusjon senere. Takk. Endret 16. november 2011 av RickyRon Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har minst til overs for de som jukser seg til å bli uføretrygdede og kriminelle. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Fra rettningslinjene: Det er forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov. En post er slettet. Reaksjoner på moderering tas ikke i tråden. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Alt mellom himmel og jord dere kan komme på. KOM MED FORSLAG! Spedbarn Notert, men de har aldri fått en fair sjanse ennå, så de gjelds ikke. Hmm. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Spørsmålet er utydelig. Hva mener du med "svakeste"? Som i personer/samfunnsgrupper som mangler: - Karakter - Styrke - Fasthet (å ikke la seg overtale/manipuleres av andre) - Bestemthet (det å være sikker i sin sak) - Viljestyrke - Utholdenhet mot smerte (fysisk, såvel som psykisk/følelsesmessig) - Tålmodighet - Disiplin - Intelligens Etc. Wow. Din definisjon av "svake" er langt unna min. Vet egentlig ikke helt hva min er, men det er ikke dette. Min definisjon går mer på de som ikke blir hørt. De som blir overkjørt og rævpult av samfunnet. 4 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Tror jeg også tok det ganske ulikt TS. Jeg vil si foreldreløse barn. Alle kan ende opp i uføre, men barn har sjelden ansvar for den situasjonen de ender opp i, og om de ikke har foreldre til stede, så har de et svært dårlig utgangspunkt. Med svake så tenker jeg på de som trenger hjelp, og utifra topic tenkte jeg hvem som vi bør fokusere på mest. Udugelige politikere trenger å miste jobben. Av resten så har rusmisbrukere mest skyld i sin situasjon, selv om det er klart at noen kan virkelig bli påtvunget sitt behov, eller andre ikke har fått nok kunnskap i forkant til å fatte hva de går inn i. Vi kunne sikkert også ha gjort mye for å hindre at folk i det hele tatt kommer til det stadiet, f.eks. med en mer fornuftig stoffpolitikk, der vi ikke later som at alt er like ille, at det ikke finnes gode måter å ruse seg på, osv. Evt. er det snakk om hvem vi misliker mest, eller hvem vi mener er minst verdig til å være iblant oss, så er det personer som utnytter sin autoritet og sin maktposisjon til å villede, stjele fra og gjøre overgrep på andre. Alt fra en prest som systematisk voldtar barn til en politiker som selger makten han har fått fra folket til en privat aktør. 4 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg skulle til å foreslå de saktmodige, men så slo det meg at de jo har arv i vente. Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hvorfor er utholdenhet mot smerte en viktig faktor for deg? Jeg tror det er mer fruktbart å stille spørsmål på hvilken gruppe i samfunnet som er ressurssvakest; økonomisk, kulturelt, diskursivt og sosialt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Legg til sigøynerne som er her i landet, de får ikke engang tilgang til hjelpen som rusmisbrukerne får. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 De svakeste er majoriteten som ikke greier å tenke selv. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Jepp, det er nok derfor de har mest innflytelse. Eh, vent nå litt ... Endret 17. november 2011 av Salvo Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Privatpersoner. Endret 17. november 2011 av Zaftig Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 De gamle og utmagrede som ikke har nær familie eller energi og har vanskelig for å bli hørt, de er de svakeste. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Legg til sigøynerne som er her i landet, de får ikke engang tilgang til hjelpen som rusmisbrukerne får. Hvordan skal fengselsstraff og bot hjelpe sigøynere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå