Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fryser/Stopper opp når jeg skal snakke med henne

Anbefalte innlegg

Som trådtittel sier, så er det en jente jeg er forelsket i. Problemet er bare at alt går i stå når jeg skal snakke med henne. Automatisk så blir jeg flau, og jeg kjenner på en måte at alt stopper opp, samtidig så blir jeg mye varmere og jeg tror at jeg er en rød tomat. Og jeg blir seende ut som en idiot. Jeg har snakket med henne når jeg er beruset og på facebook.

Men jeg vil bli ordentlig kjent med henne i edru tilstand. Har dere noen generelle tips til hva jeg kan gjøre? Hun er som oftest med andre jenter, så blir vanskelig å få litt alene tid, og det blir sånn passe awkward føler jeg når jeg bare plutselig steller meg ved siden av henne i "ringen" deres.

Skal sies at jeg ikke har noe problem med å snakke med jenter, eller gutter for den saks skyld, til vanlig. Det er bare henne jeg av en eller annen grunn ikke tør å prate med.

Er det noen som vet hva man kan gjøre, eller burde gjøre?

Postet av anonym: 2d21ede7c5fea1230dda9feeb10959f7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppfører meg veldig på samme måte når det kommer til å være forelsket i noen. Det er ikke så lett å si hva du egentlig kan gjøre.

Hva jeg noen ganger har gjort er å forberede meg litt før jeg evt. ser personen eller vet jeg treffer på personen. Jobbe meg opp litt mentalt ved å tenke at det bare er en vanlig gutt (i ditt tilfelle jente).

Ser du på denne jenten som "bedre" enn deg? og du blir redd for at du ikke er attraktiv nok, morsom nok eller bra nok for å oppnå noe med henne?

Sånn føler hvertfall jeg det. Enkelte gutter tenker jeg på som en som "aldri" hadde falt for en jente som meg fordi jeg ikke var hans type menneske. DERFOR blir jeg nervøs, stopper opp, flau osv.

Kan dette stemme med sånn du føler det på et dypere plan?

Hvis det er det, må du kaste vekk tankene med én gang.

For å komme med et eksempel:

Jeg var forelsket i en fyr for ca seks år siden. Jeg var veldig forelsket i han, og turde så vidt å snakke med han, jeg var nervøs, trodde jeg ikke var bra nok, fin nok, hans type menneske. osv. Så dro jeg et år til utlandet. Jeg visste at jeg kommet til å ende opp i klasse med han igjen når jeg kom tilbake. På vei hjem, forberedte jeg meg og hadde innstillingen "jeg SKAL bli kjæreste med han når jeg kommer hjem".

Jeg var litt nervøs når jeg først traff han, hadde klump i magen og alt stoppet opp, men jeg ignorerte dette. Etterhvert ble det bedre, og vi fikk bedre og bedre kontakt. Vi endte opp sammen til slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja kjenner meg igjen i mye av det du sier. Får vel bare manne meg opp, og tenke på henne som en helt vanlig jente. Noe hun forsåvet egentlig er. Det som er, er at igår så var jeg topp forberedt mentalt, men da det gjaldt så skjedde ingenting. Fint at det gikk bra for dere, får håpe på det samme her :blush:

Postet av anonym: 2d21ede7c5fea1230dda9feeb10959f7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...