Ylajali Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Heyo, er på utkikk etter en ny gamingmaskin nå som den gamle begynner å dra på årene og ikke takler de største spillene lenger. Budsjett: 15-19k Krav: Må kunne kjøre de kraftigste spillene på max/ultra settings (som for eksempel Battlefield 3, Skyrim, Crysis etc). Den må også være godt rustet til å takle redigeringsprogrammer som Sony Vegas, Adobe After Effects og diverse 3D-software som Cinema 4D (hurtig render tid er det jeg sikter til da). Strømforsyningen burde også være modulær, men det er ikke et must. Harddisken kan være på alt fra 1-2TB bare den har 7200rpm. Helst 16GB RAM og SSD disk til OS! USB 3.0 muligheter hadde også vært fint! Noen deler jeg har funnet som jeg gjerne vil ha med: CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619272&CKS=PCW På forhånd takk! Endret 16. november 2011 av joalim Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Det er litt bakvendt å plukke ram før du veit hva slags hovedkort du skal ha. Det som er viktig for deg er mengden minne, ikke hvilken type det er. Minnet bør også være verifisert kompatibelt med hovedkortet ditt og det er veldig enkelt å finne ut av på minneprodusentenes hjemmesider da alle har kompatibilitetslister for de hovedkortene de går god for. Ang prisen du har satt så er den veldig høy hvis du da ikke har regnet med skjerm av typen Dell U2711 som koster rundt 5000kr, men det er kanskje det du har. Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Det er litt bakvendt å plukke ram før du veit hva slags hovedkort du skal ha. Det som er viktig for deg er mengden minne, ikke hvilken type det er. Minnet bør også være verifisert kompatibelt med hovedkortet ditt og det er veldig enkelt å finne ut av på minneprodusentenes hjemmesider da alle har kompatibilitetslister for de hovedkortene de går god for. Ang prisen du har satt så er den veldig høy hvis du da ikke har regnet med skjerm av typen Dell U2711 som koster rundt 5000kr, men det er kanskje det du har. Jau, du har rett med det med RAM'en. Fjerner den og skriver 16GB minne i kravene. Når det gjelder skjerm eller annet tilbehør, så har jeg allerede det. De 15-19k'ene er beregnet til selve maskinen. Har spart i en stund nå, og med en lønning rett rundt hjørnet så har jeg råd til dette atm. Hadde også tenkt på å kjøre på med to skjermkort (Sapphire Radeon HD 6970 2GB), hvis ikke noen kommer med andre forslag. SSD til OS'et er også egentlig et must, så prisen ligger vel der oppe. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 For å makse BF3 vil jeg anbefale deg å gå for GTX 570 SLI framfor 6970 CFX, rent fordi MSAA koster alt for mye på AMD-kort for å kunne kjøre BF3 på maks i 1080p og 60fps. Skyrim er ikke et hardt spill forresten, det er en diger konsollport. Hvis du ikke oppgraderer så ofte ville jeg heller kjøpt et mindre kraftig skjermkort nå og ventet på neste generasjon som kommer i første kvartal neste år. Kjipt å bruke 5-6K på skjermkort for så å oppleve at disse blir utdatert i løpet av 5 måneder. Hovedkort er det bare å gå for et som er fint og har god kvalitet, P8Z68-V PRO for eksempel. Samme med RAM, du trenger ikke Vengeance-kjølerne. Standard lav-profil kjøling duger i massevis, finnes mange pakker med 16GB RAM til rundt 800 kr. Harddisk er det bare å finne en på 7200RPM i den størrelsen du vil ha. Her er prisene ekstremt høye siden flom i Thailand har kuttet produksjonene kraftig. SSD: Crucial M4, Intel 320 eller Samsung 830 er gode, rimelige valg. Kabinett: velg det du syns er pent, dyrere kabinetter betyr ofte enklere å installere maskinvare eller bedre kjøling/støy Prosessorkjøling: NH-D14 eller custom vannkjøling er de beste valgene fra et ytelsesperspektiv. NH-D14 er ikke farlig å ha i kabinettet, og kan ikke brekke hovedkortet ditt eller lignende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå