HelloKjersti Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Trykker 16 megapiksler inn i SH-21. Olympus annonserer kompakt superzoom Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 "Det tilbyr også en håndholdt stjernehimmel-modus, hvor kameraet knipser fire bilder som settes sammen til ett." Tor Nissefar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 "Det tilbyr også en håndholdt stjernehimmel-modus, hvor kameraet knipser fire bilder som settes sammen til ett." Som om ikke de klarer å gjøre bildet grøtete nok med en eksponering Kan være at de bruker noe av den samme teknologien som et astronomene bruker bildene fra 4 teleskop til å lage et skarpere bide. Her er det fire eksponeringer som innbydes vil være plassert noe forskjellig i rom, så det kan virke. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hvor ærgerligt at de skal masse hele 16Mpixel ind, det kunne ellers have været et interessant kamera.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Sony har vist også en tilsvarende funksjon "multishot" i noen av sine nyeste systemkamera. Funksjonen går ut på å ta flere bilder i serie og så lime de sammen til ett. F.eks 4 bilder a 1/20s gir noe lignende resultat som ett bilde med 1/5s eksponeringstid, med ett unntak: bevegelsesuskarpheten reduseres uten å øke ISO. Det er altså en form for bildestabilisering. Akkurat ordet stjernehimmel skal man ta med en stor klype salt, men det fungerer sikkert greit på landskapsbilder i skumringen. Jeg har ikke brukt funksjonen, men kunne gjerne tenkt meg den om jeg ikke hadde sensor shift stabilisering. Lenke til kommentar
se# Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg har ikke brukt funksjonen, men kunne gjerne tenkt meg den om jeg ikke hadde sensor shift stabilisering. Det er vel ment som et tillegg til stabilisering (som Olympusen sikkert også har) Det er en mye brukt teknikk som gjør at støyen på høy Iso blir mindre ved at flere bilder stackes. Tidligere måtte det gjøres manuelt i PS, men nå er det stadig flere som får det innebygd. Fungerer overraskende bra selv med litt bevegesle av kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg