Tyfonknut Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg holder på nå å lete etter en AHCI driver for en IBM Thinpad T60 1951-cto. Og jeg finner ikke et lite hint til det. For jeg skal innstallere nå windows XP på maskinen og jeg skal ha inn en AHCI driver. Og denne er ikke å finne. Har noen forslag til hvor jeg kan finne den? Og vet noen om man kan innstallere den med hjelp av en USB? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Det du leter etter er en SATA driver, og det letteste du kan gjøre er å bare sette AHCI til compability mode i bios. Om du absolutt må ha native sata i gang, så er stort sett eneste alternativet du har i dag å bruke nlite til å legge det inn i windows før du brenner ut windows-cden - noe som krever en del kunnskaper, og gjør at den spesifike cden kun vil fungere med den spesifike modellen. Lenke til kommentar
Tyfonknut Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Var redd for det. :/ Takker for informasjonen, tror jeg skal se etter en linux distro eller lignende å kjøre istedet. Skal bare bruke den PCen til media center, surfing og diverse andre programmer som ikke har så høye PC krav. Emnet kan stenges/slettes. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hvorfor ikke bare kjøre i compability mode? Men for all del, en linuxdistro vil være langt lettere å sette opp med det bruksområdet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Det er lett. Installation instructions for Windows XP - ThinkPad T60, T60p http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=UM001359 Se fra seksjon If you do not have a diskette drive, you can install Intel Matrix Storage Manager Driver by the following alternative procedure: Edit: AHCI driver er foresten "Intel Matrix Storage Manager" Og Flimzes ,med nLite og textmode integrasjon av "alle i lista" fra Intel Storage Manager kan den XP cd som man lager benyttes til alle laptoper/pcer med intel ICH basert brikkesett satt i AHCI i BIOS. (Har en slik nLite XP cd selv med Intel ICH slipstreamed som ble laget for noen år siden) Endret 17. november 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ah ok, jeg laget en sånn for min t60 en gang i tiden, og den fungerte ikke en gang med R61 maskinen jeg har, men det var sikkert noe annet rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå