Gå til innhold

AHCI driver til en T60

Anbefalte innlegg

Jeg holder på nå å lete etter en AHCI driver for en IBM Thinpad T60 1951-cto. Og jeg finner ikke et lite hint til det. For jeg skal innstallere nå windows XP på maskinen og jeg skal ha inn en AHCI driver. Og denne er ikke å finne.

Har noen forslag til hvor jeg kan finne den? Og vet noen om man kan innstallere den med hjelp av en USB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du leter etter er en SATA driver, og det letteste du kan gjøre er å bare sette AHCI til compability mode i bios.

Om du absolutt må ha native sata i gang, så er stort sett eneste alternativet du har i dag å bruke nlite til å legge det inn i windows før du brenner ut windows-cden - noe som krever en del kunnskaper, og gjør at den spesifike cden kun vil fungere med den spesifike modellen.

Lenke til kommentar

Det er lett.

Installation instructions for Windows XP - ThinkPad T60, T60p

http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=UM001359

Se fra seksjon

If you do not have a diskette drive, you can install Intel Matrix Storage Manager Driver by the following alternative procedure:

Edit:

AHCI driver er foresten "Intel Matrix Storage Manager"

Og Flimzes ,med nLite og textmode integrasjon av "alle i lista" fra Intel Storage Manager kan den XP cd som man lager benyttes til alle laptoper/pcer med intel ICH basert brikkesett satt i AHCI i BIOS.

(Har en slik nLite XP cd selv med Intel ICH slipstreamed som ble laget for noen år siden)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...