Harald Gjerholm Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Kanalen V2 og V3 Bildet er fjernet. Beskrivelse: Jeg ble litt opphengt i denne fine lille kanalen og velger å legge ut to nye versjoner da jeg ikke var helt fornøyd med V1. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Harald65 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Så rett du gjør. Liker absolutt dette.Fine farger. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 V3 falt best i smak hos meg. Likte nok kompen best her. Vil tro et slikt sted kan gi mange fine bilder over tid...! 4'er! Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Likte kompet på begge versjoner. Kunne tenkt meg litt mer kontrast. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Må si meg enig med smotr1 her V3 var finest i mine øyne, flott bilde Harald Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Godt utsnitt av kanalen igjen der V2 er best i mine øyne. Bra Harald. Kort om kanalens historie: Bjølgerudbekken og Hovdebekken hadde sine utløp i det området hvor opprydning skal starte. Vannet rant videre inn i Hovdetjernet og derfra ned i Bergsjø. Det fortelles at Nils Christiansen Wigersund, kjøbmand/landhandler fra Vikersund tok initiativet til å bygge ei mølle på øya ( ca 1850). For å få vann til å drive mølla, ble det sprengt ut en kanal fra Hovdetjern og rett sydover til Bergsjø. Mølla ble bygget like på oversiden av møllefossen, 300m lenger ned enn der bilde er tatt. Når mølla ble bygget, og hvor lenge den var i drift, er ikke kjent for oss. Far til Christian Skredsvig skal ha arbeidet på mølla. I dag er det meste gjengrodd av busker, trær og kratt så kanalen lever sitt eget liv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg