Gå til innhold

Oppløsning på AV ut Canon 5d2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Vet det er helt elendig men er det fordi det er elendig rett ut av kamera eller fordi det er kompositt generelt?

Vil det være bedre om jeg kjører ut fra hdmi porten og konverterer til kompositt?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg holder på og bygge trådløs monitor og transmitteren er kompositt men klarer 1280x1024

Så lurer da på om det vil være bedre og kjøre inn konvertert signal fra hdmi porten eller bare kjøre AV rett inn fra kamera

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Testet det på tv'en og ja, er elendig kvalitet men akkurat bra nok til og kunne dra fokus med som er hele poenget.

Men så jeg vil ikke få noe bedre kvalitet om jeg kjører hdmi fra kamera konvertert til kompositt inn i denne transmitteren?

Lenke til kommentar

samme oppløsning som transmitteren. 1280x1024

Det er bare det at jeg ikke finner ut hvilken oppløsning av sender ut forhold til hdmi porten. Jeg tror det er 360p så da kan det være greit med konverter.

Kan jeg finne ut av det på noen måte?

Lenke til kommentar

Generelt sett så gir HDMI (digitalt) bedre bildekvalitet i forhold Komponent (analog). Jeg har både HDMI og Komponent til projektoren min og har testet dem med samme oppløsning fra samme kilde, og HDMI er vesentlig bedre. Men det er på et stort lerret. Om forskjellen er like stor på en liten monitor er ikke sikkert.

Interessant DIY prosjekt du driver med. Noe imot å fortelle litt mer detaljer? Muligens flere her som er interessert i det samme.

Lenke til kommentar

Ja sant. Håper bare oppløsningen der er litt bedre så det må jeg få funnet ut av før jeg starter skikkelig.

Kan fortelle litt om hva som skal gjøres.

Har finni en transmitter som sender av signal opp til 500 meter uten kutt så blir og feste en slik og fohåpentligvis en hdmi til komponent konverter om det er noe poeng i det. derfor jeg prøver og finne ut av oppløsningen.

Så blir det og bruke en 4:3 monitor som jeg da bygger en glassfiber boks til og ha på baksiden. Oppi her kommer jeg til og ha reciever, komponent til vga og batteri i første omgang.

Bygger denne til og bruke på et annet prosjekt som er et motorisert gimbal hode som skal kunne festes på forskjellige ting som cablecam som også skal være radio styrt, denne har jeg allerede fått maskinert brakettene til.

Alt det radiostyrte kommer jeg til og få hjelp av en kamerat som er veldig dreven på det området.

Når Transmitter er ferdig vil jeg at den skal kunne festes i hot shoe på kamera så den kan brukes på glidecam, car mount, og feks motoriserte slideren jeg har.

Om alt blir greit blir det og legge til radiostyrt fokus og zoom til monitoren og bruke follow fokus gears på objektivet som igjen blir styrt av kontinuerlig roterende servoer.

Blir mye arbeid, men jeg elsker og jobbe med slikt så blir nok ferdig, men er bare et sprøsmål om tid. Nesten alt av utstyr er bestillt så nå må jeg bare vente og planlegge litt mer.

Kan legge opp noen progress bilder når det begynner og ligne noe.

Endret av Thuesen
Lenke til kommentar

Ja sant. Håper bare oppløsningen der er litt bedre så det må jeg få funnet ut av før jeg starter skikkelig.

Kan fortelle litt om hva som skal gjøres.

Har finni en transmitter som sender av signal opp til 500 meter uten kutt så blir og feste en slik og fohåpentligvis en hdmi til komponent konverter om det er noe poeng i det. derfor jeg prøver og finne ut av oppløsningen.

Så blir det og bruke en 4:3 monitor som jeg da bygger en glassfiber boks til og ha på baksiden. Oppi her kommer jeg til og ha reciever, komponent til vga og batteri i første omgang.

Virker nesten letter å bygge om monitoren til å kunne ta HDMI signal, med mindre det er transmitteren som bare tar komponent. Eller kjøpe en HDMI monitor. Hva slags monitor har du som har såpass bra oppløsning?

Bygger denne til og bruke på et annet prosjekt som er et motorisert gimbal hode som skal kunne festes på forskjellige ting som cablecam som også skal være radio styrt, denne har jeg allerede fått maskinert brakettene til.

Alt det radiostyrte kommer jeg til og få hjelp av en kamerat som er veldig dreven på det området.

Når Transmitter er ferdig vil jeg at den skal kunne festes i hot shoe på kamera så den kan brukes på glidecam, car mount, og feks motoriserte slideren jeg har.

Om alt blir greit blir det og legge til radiostyrt fokus og zoom til monitoren og bruke follow fokus gears på objektivet som igjen blir styrt av kontinuerlig roterende servoer.

Kan du få sendt USB signal trådløst så du kan bruke en USB følgefokus? Da slipper du en mekanisk FF.

Blir mye arbeid, men jeg elsker og jobbe med slikt så blir nok ferdig, men er bare et sprøsmål om tid. Nesten alt av utstyr er bestillt så nå må jeg bare vente og planlegge litt mer.

Kan legge opp noen progress bilder når det begynner og ligne noe.

Vil gjerne se progress bilder. Spennede prosjekt. Finnes ikke mange ferdiglagede trådløse styringer for kamera gear.

Lenke til kommentar

Er transmitteren som sender konponent så er det som suger litt. Sett på hdmi sendere men går ikke mer en 30 meter de jeg har finni, i tilegg til at de er dyre.

Har sett litt på det, men den usb følgefokusen er dyr og tviler på at jeg vil på en lik range på det. Har også lyst og ha mulighet til og stille brennvidden så da er jo rc kanskje det billigste men fremdeles tidkrevende.

Ja gleder meg til og komme i gang og har heller ikke sett noe serlig lignende. fant en monitor løsning som også sendte AV via 2,4 ghz og så greit ut, men kosta 2k dollar så tenkte at dette skal jeg få like bra til utrolig mye billigere.

Bestiller delene fra utlandet så blir litt ventetid men så fort de kommer så er det fullt kjør. Tar også gjerne imot tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...