Gå til innhold

Eventyret om PartitionMagic 8 og all data som forsvant

Kræz

Anbefalte innlegg

Det var en gang en maskin med følgende HD konfigurasjon:

Abit nf7-s

Seagate baracuda V 40G (med WIN2000)

Seagate baracuda 7200.7 120G ATA100

Hvor den siste er koblet som SATA via ATA-SATA konverteren som fulgte med hovedkortet. 120G disken inneholdt hele musikk samlingen min og en del filmer som jeg har laget. Denne var partisjonert med en del på 90G og en på ca 25G. Jeg skulle legge inn operativsystem på 120G disken og fjerne 40G disken..... Men så langt kom jeg ikke.

Trengte å lage en ny Primary på 120G disken, og brukte partitionmagic 8. Den begynte prosessen med å flytte data og ta plass fra 90G partisjonen. Alt gikk greit (borsett fra at det tok en evighet) helt til den skulle assigne drive letter til den nye partisjonen (99% fullført av hele prosessen). Da kom det en windows dialogboks opp som sa at WINDOWS hadde funnet "new hardware" og ville starte maskinen på nytt. Dette var før PM8 var ferdig og jeg svarte nei da jeg er vant med at PartitionMagic styrer dette med omstart selv. Da kom det en feilmelding (10008 tror jeg) og PM8 ble ferdig og sa at det hadde oppstått en feil under genereing av ny partisjon.

Krysset fingrene og startet maskinen på nytt, men nei. Hadde ikke fått ny partisjon, bare 12G unallocated og en 80G partisjon som nå var helt TOM.

Er dette snipp snapp snute for mine sanger og filmer?

Eller er det en mulighet for å få de tilbake?

Skulle ønske det fungerte å bare kjøre Ctrl-Z (undo)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaa, tror ikke det er nødvendig. Har ikke satt noe SWAP-fil eller lignende på den disken. Vurderer å kjøre noe Undelete program, for jeg så jo at PM drev å flyttet data så det grein etter. Så jeg tror at dataen ligger der på ett vis, men jeg har ikke så mye peil på diskstruktur ol. Glemte å nevne at jeg kjører NTFS.

Lenke til kommentar

Det var en un-delete knapp i partition magic som jeg brukte en gang etter jeg hadde fjernet en partisjon, ja jeg hadde applya forandringene, da fikk jeg tilbake det som var der før, vet ikke om dette er relevant med denne historia men du kan jo sjekke det ut viss du ikke allerede har sjekket?

--

-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...