Gå til innhold

Acer stasjonær pc?

Anbefalte innlegg

Hei mamma og pappa ska kjøp ny pc,

Å noen på jobben hennes har tipset henne om Acer ...

hvordan er acer ?

kom med tips til en bra Acer stasjonær pc til rundt 5000kr

De skal kunn bruke den til mail,youtube,facebook, avisa på nett, regninger, enkle programmer osv

børr kunne kjøre noen nett spill også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bor i Trondheim jeg også ;) kan jo hjelpe deg hvis du vil, men da har du jo ikke den samme garantien som du har på en PC fra en produsent ;)

Hvor i trondheim bor du da? :)

Ranheim , men trur mamma har fått nån hu kjenne te å gjør det , men sende dæ melding vist ikke æ :)

kor du bor i Trondheim ?

Lenke til kommentar

Nuvel, jeg ville ikke bygd selv i dette tilfellet når den Acer-maskinen er såpass god til den prisen. Ved selvbygg går også 7-800kr med i dragsuget for en ekte Windows-lisens, noe som kan være en god idé når mor og far skal bruke maskinen.

PS: Til opplysning så får vi faktisk ikke lov til å skrive på vår herlige trønderdialekt her på forumet :hrm:

Lenke til kommentar

Acer er vel sikkert det siste jeg ville ha kjøpt, de er riktignok billige, men ihvertfall på laptopsiden er det den av de store leverandørene med mest problemer.

Bygge selv er bra og du ender opp med mye bedre komponenter enn disse ferdig pc'ene.

Hvis du vil ha en forholdsvis billig maskin som er superstabil, kjøp en Dell Optiplex (må for all del ikke forveksles med Inspiros eller XPS).

Dette er knallbra maskiner, ikke noen ytelsesmonster, men godt testa produkter det stabilitet er eneste fokus.

Jeg har selv flere optiplex maskiner, sotrtsett som jeg har fått av arbeidsgivere da de har blitt utrangert og alle fungerer 100%.

Jeg har en syv år gammel Optiplex SX280, som har stått på 24/7 i over syv år nå, aldri sett en blåskjerm, og alt fungerer fortsatt.

Dette er typiske maskiner du finner på universitetslabber, og universitetet i bergen har vel et par tusen av disse.

Lenke til kommentar

Litt bedre ytelse kan det sikkert nok skvises ut av et selvbygg, men i dette tilfellet der det er snakk om en relativt billig familie/surfe-PC synes jeg ikke akkurat de vanlige selvbygg-argumentene er på sin plass. Ser man derimot en sjelden mulighet til å endelig få sette sammen en maskin på egenhånd er det dog en annen sak.

Lenke til kommentar

Kommer fra leinstrand...

Er vel egentlig bedre å gå for en ferdigbygget pc, men i helga har komplett ganske greie tilbud på ferdigbygde pc'r som ikke er blitt hentet. Du får da med garanti også :D

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656290

dessuten så er det jo greie tilbud på skjerm også ;)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640589

Og når det gjelder den stasjonære pc'n så er Komplett utrolig snille på service.

hentet fra komplett.no:

- "Garantitid på PC'er produsert av Komplett er 3 år.

Dersom maskinen er eldre enn 3 år vil du bli fakturert for kr 580,- inkl. mva. pr time. Dette gjelder også maskiner innenfor 3 års

garantiperiode hvis feilen skyldes uaktsomhet fra kundens side, eller om ingen maskinvarefeil blir funnet.

Vi gjør oppmerksom på at vår garanti på PC gjelder kun med den konfigurasjon som er opprinnelig levert fra oss.

Eventuelt tilleggsutstyr og ekstra programvare montert eller installert av andre vil/kan bli demontert og avinstallert forut for reparasjonen.

Du trenger vanligvis ikke sende inn kabler, mus, tastatur, skjerm eller lignende, hvis ikke du mistenker feil på disse.

Wifi-antenner, DVI-VGA adaptere og annet som stikker ut fra maskinen bør fjernes før du pakker den ned.

Når du sender inn maskinen er det viktig at den er godt emballert. Skader som følge av mangelfull emballasje/pakking vil ikke bli dekket."

Lenke til kommentar

Nuvel, jeg ville ikke bygd selv i dette tilfellet når den Acer-maskinen er såpass god til den prisen. Ved selvbygg går også 7-800kr med i dragsuget for en ekte Windows-lisens, noe som kan være en god idé når mor og far skal bruke maskinen.

PS: Til opplysning så får vi faktisk ikke lov til å skrive på vår herlige trønderdialekt her på forumet :hrm:

haha jeg veit , men det ser ikke helt bra ut å skrive bokmål xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...